مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اراک:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: شهدا بودند به کشور آبرو و حیثیت بخشیدند؛ شهدا و خانواده شهدا به دلیل پایداری و صبر باید الگوی جامعه باشند.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۸۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک صبح امروز در جمع پایوران این ناحیه با اشاره به نقش و جایگاه شهدا و خانواده شهدا در جامعه گفت: باید علاوه بر نقش شهدا که به‌عنوان اسوه‌های جامعه مطرح هستند از خانواده آنان نیز نام‌برده شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم می‌فرماید در طول تاریخ انسان‌ها در دو جبهه همواره در مقابل یکدیگر قرار داشته‌اند، افزود: عده‌ای از انسان‌ها در یک جبهه تلاش برای پاکی و ایستادگی در برابر ظلم قرار دارند و عده‌ای دیگر در جبهه مخالف در تلاش برای شکست قداست‌ها قرار دارند .

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به تعبیر قرآن در یاد کردن این دو جبهه، گفت: بر اساس تعبیر قرآنی، تفاوت این دو جبهه در این است که سربازان جبهه نخست در راه خدا پیکار می‌کنند اما سربازان جبهه مقابل افرادی هستند که برای طاغوت به مبارزه می‌پردازند.

وی افزود: شهدا سربازان جبهه نخست هستند چراکه در تمام صحنه‌ها حضور پیاده کرده و در طول دفاع از حرم که اکنون نیز وجود دارد حضور پیدا کرده‌اند و مبارزه در مسیر الهی بوده است.

حجت‌الاسلام عبدی انگیزه شهدا برای حضور در میدان مبارزه را مدنظر قرارداد و گفت: انگیزه‌هایی که فرزندان، همسران و پدران شما داشته‌اند حرکت در مسیر خداوند بوده است. تکلیف‌گرایی نخستین ویژگی شهدا بود شهدا وقتی به تکلیف رسیدند درنگ نکردند و تعلقات دنیوی را پشت سر گذاشتند و به تکلیف خود عمل کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: شهدا از ملامت ملامت کنندگان باکی نداشتند و برای حفظ ارزش‌ها ‌جنگیدند و این خود افتخاری برای خانواده‌های شهدا است.

وی افزود: شهدا آن‌چنان ارزشمند و دارای جایگاه بزرگی هستند که رسول خدا(ص) می‌فرماید بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری وجود دارد مگر در آنجایی که فردی در راه خداوند به شهادت برسد، اینکه امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری اکنون به همه مسئولان از جمله بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، دیگر نهادهای مرتبط و همه آحاد جامعه سفارش می‌کند که خانواده شهدا چشم‌ و چراغ ما هستند به دلیل این است که شهدا از ارزش بالایی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام عبدی امنیت کنونی جامعه را مدیون رشادت‌های شهدا دانست و گفت: اگر امروز ما امنیت داریم به دلیل ایثارگری شهدای است، چراکه این شهدا بودند به کشور آبرو و حیثیت بخشیدند. شهدا و خانواده شهدا به دلیل پایداری و صبر باید الگوی جامعه باشند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا موجب دلگرمی آحاد جامعه هستند، خاطرنشان کرد: الگوی رفتاری و کرداری خانواده‌های شهدا باید صدیقه طاهره(س) باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات