رئیس بسیج جامعه زنا ن با اشاره به اینکه حق کرامت الهی زن در جهان معاصر نادیده گرفته شده است، گفت: در جهان امروز ایفای نقش مادری، تحقیر و به حاشیه رانده شده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۷۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در نشست خبری هفته زن و مادر،روز زن را که متقارن با روز صدور پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به کنگره ۷ هزار شهید زن کشور بود، گفت: الگوی زن طراز انقلاب اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری بیان شده و ایشان حلقه مفقوده الگوی زن مسلمان را تبیین کردند.

وی افزود: هر چند از زن شرقی در طول تاریخ ردپایی وجود ندارد و الگوی زن غربی به دلیل اینکه تبدیل به ابزار جنسی شده است، قابلیت الگو شدن ندارد ایشان مصداق بارز الگوی زن نه شرقی و نه غربی را ارائه کردند.

اصلانی با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی ایران زنان نشان دادند که در کنار حفظ عفت و حیا می‌توانند در مرکز جامعه به فعالیت بپردازند، اظهار داشت: این الگو یک خط بطلان بر روی چهره زنی است که از برخی رسانه‌های غربی و یا حرکات نفوذی در ایران ترویج داده می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه مسائل زنان نباید به حضور در ورزشگاه‌ها و یا کسب سهم کرسی در مدیریت کشوری ختم شود، ابراز داشت: مقام معظم رهبری با الگوی زن نه شرقی نه غربی برای زنان جایگاهی را ترسیم کردند که می‌توانند عفیف و شریف و در متن اتفاقات جامعه باشد.

وی با یادآوری این نکته که امام خمینی (ره) احیاگر هویت زن در جهان معاصر بودند، خاطرنشان کرد: تبیین این هویت از سوی مقام معظم رهبری در کنگره ۷ هزار زن شهید دنبال شد.

اصلانی اظهار کرد: زن مسلمان انتظار دارد که با کسب آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی نقش اصلی خود ش را به عنوان زن طراز اسلامی ایفا کند.

وی در خصوص مباحثی که در جامعه درباره رد اموال نامشروع از سوی برخی از مقامات مطرح شده است، بیان داشت: این مسأله موضوعی را به ذهن متبادر می‌کند که در پس این اموال تربیت نسل صالح به مخاطره افتاده است و باید بدانیم تربیت نسل صالح نقشه راهی است که نسل پرنشاط، باانگیزه و دارای مهارت‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی را در بر دارد.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه متأسفانه امروز مسائل حاشیه‌ای و مطالبات غیرواقعی در حوزه زنان جای مطالبات اصلی را گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد نقش حضور گروه‌های مردمی به صورت آتش‌ به اختیار برای تبیین نقش زن مسلمان و تربیت نسل صالح می‌تواند راهگشا باشد.

وی در خصوص حق کرامت الهی زن که در پیام رهبری مطرح شده است نیز اظهار داشت: حق کرامت الهی زن از بالاترین حقوق الهی او است که در جهان معاصر از آن یاد نمی‌شود و به حاشیه رانده شده است یعنی اینکه زن بتواند نقش‌های فطری زنانه‌اش مانند نقش مادری را به خوبی ایفا کند امروز در جهان معاصر تحقیر می‌شود.

اصلانی در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن نیز عنوان کرد: برگزاری همایش تبیین الگوی زن «نه شرقی نه غربی» در بیش از ۵۰۰ شهر کشور، دیدار از مادران شهید و سالمند، همایش آموزشی مدیران و تجلیل از زنان اثرگذار، تجلیل از زنان هنرمند طراز انقلاب اسلامی، تجلیل از مادران آسمانی از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن خواهد بود.

رئیس بسیج جامعه زنان در پاسخ به این سؤال که چرا برای ترویج الگوی سوم فعالیت‌های چشمگیری در کشور انجام نشده است نیز اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری فرازمانی و فرامکانی است و مربوط به تمام اقشار جامعه بود نه تنها بسیجیان.

وی ادامه داد: باید این سؤال را از دیگر دستگاه‌ها پرسید که برای تبیین این الگو چه کرده‌اند .

اصلانی با اشاره به شعار هفته زن (گفتمان الگوی سوم)، گفت: اگر این پیام جدید به دنیا منتقل شود شاهد تحولات چشمگیری در موضوع زن خواهیم بود.

رئیس بسیج جامعه زنان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تقارن روز جهانی زن و روز ملی زن و برنامه‌های بسیج زنان در این خصوص، اظهار داشت: برای تبیین این روز و بیان این نکته که روز ۸ مارس یک روز خاص و مربوط به یک واقعه تاریخی در آمریکا می‌شود و موضوع جهانی نیست برنامه‌هایی داریم. باید بتوانیم با برگزاری سخنرانی‌ها در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی بحث حق کرامت الهی زن را تبیین کنیم.


ارسال نظرات