رئیس اتحادیه کفش چرم دست‌دوز تهران با بیان اینکه ۵۰ برند کیف و کفش خارجی در تهران فعال است، گفت: کشورهای صادرکننده کفش و پوشاک مثل چین، ترکیه و ایتالیا اجازه تصاحب ذره‌ای از بازار خود را به ما نمی‌دهند.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۴۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول شجری  در مورد وضعیت تولید و صادرات کفش چرم دست‌دوز گفت: در حال حاضر با 50 درصد ظرفیت تولید می‌کنیم و توان صادرات و تصاحب بازارهای صادراتی را نداریم.

وی با بیان اینکه برای صادرات علاوه بر اتحادیه سیستم بانکی کشور و وزارت خارجه و سایر بخش‌های مرتبط باید اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: به دلیل رکود و مشکلات اقتصادی با نصف ظرفیت تولید کار می‌کنیم، در حالی که اگر از تمام پتانسیل خود در این بخش استفاده کنیم، مطمئنا شرایط بهتری خواهیم داشت.

شجری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، علیرغم اینکه چین بزرگترین صادرکننده کیف و کفش است، اما بزرگترین وارد کننده این کالاها هم است، برای به دست آوردن بازار صادراتی چین چه اقدامی انجام شده است، گفت: چین فقط صادر کننده است، آنها شرایطی را مهیا می‌کنند و دام پهن می‌کنند تا بازار ما را به دست آورند. 

وی با تاکید بر اینکه چین به همه دنیا کیف و کفش صادر می‌کند، افزود: ما از مسئولان گلایه‌مند هستیم که درهای واردات را باز کرده‌اند، تا انواع و اقسام برندهای مختلف پوشاک و کفش ترک، چین و ایتالیا به کشورهای وارد شود.

رئیس اتحادیه کفش چرم دست‌دوز تهران اظهار داشت: در حالی که آنها اجازه تصاحب اندکی از بازار خود را به ما نمی‌دهند و در مقابل واردات کالاهای ما اقدامات سخت‌گیرانه‌ای دارند، اما بازار ما به راحتی در اختیار آنهاست.

* طرح عرضه کفش چرم ایرانی در 100 فروشگاه تهران

وی در ادامه گفت: در استای حمایت از تولید ملی و حمایت از مصرف‌کننده ایرانی از فردا دوشنبه 14 اسفند 96 طرح عرضه کفش چرم ایرانی توسط 100 فروشگاه در سطح شهر تهران آغاز می‌شود. 

رئیس اتحادیه فرش چرم دست دوز تهران با بیان اینکه پس از اجرای این طرح توسط اتحادیه پوشاک از فردا این طرح توسط اتحادیه کفش چرم دست دوز تهران آغاز می‌شود، افزود: تمام کالاهای عرضه شده با کیفیت و قیمت مناسب زیر نظر اتحادیه عرضه می‌شود.

شجری با بیان اینکه این طرح از فردا در تهران آغاز می‌شود، اظهار امیدواری کرد، در رو‌زهای آینده این امر به استان‌های دیگر هم تسری یابد.

ارسال نظرات