مقامات پکن امروز از آمادگی خود برای حفظ منافع چین در برابر اقدامات تجاری آمریکا خبر دادند، دونالد ترامپ دستور اعمال تعرفه گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم را صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۱۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، پکن امروز هشدار داد که برای مقابله با اقدامات آمریکا در صورت نقض منافع چین آماده است. این اظهارات از سوی چینی‌ها احتمال بروز جنگ تجاری بین دو کشور را جدی‌تر کرده است. 

دونالد ترامپ طی روزهای گذشته دستور اعمال تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم به آمریکا را صادر کرده است. این اقدام آمریکا نگرانی‌ها نسبت به اعمال اقدامات تلافی‌جویانه از سوی دیگر کشورها را افزایش داده بود اما تا پیش از این چین نسبت به این قضیه موضع جدی نداشته است.

ژانگ یوسویی سخنگوی کنگره خلق چین، گفت: چین نمی‌خواهد با آمریکا وارد جنگ تجاری شود اما اگر آمریکا با اقدامات خود به منافع چین ضربه بزند چین نیز آرام نخواهد نشست و اقدامات لازم برای مقابله با آنها را اتخاذ خواهد کرد.

ژانگ هشدار داد: اعمال سیاست‌های با مبانی غلط و قضاوت‌های نادرست به روابط دو کشور آسیب خواهد زد و عواقبی خواهد داشت که هیچ یک از دو طرف تمایلی به روبه‌رو شدن با آن ندارد.

در حالی دونالد ترامپ طرح اعمال تعرفه گمرکی وارداتی برای فولاد و آلومینیوم به آمریکا را کلید زده است که طی هفته جاری یکی از مقامات بلند پایه اقتصادی چین در کاخ سفید با وی ملاقات کرده و درباره روابط تجاری بین دو کشور گفت‌وگو کرده است. 

در این دیدار دو طرف توافق کردند تا به جای تقابل مشکلات تجاری خود را با تعامل حل کنند.

ارسال نظرات