فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: متاسفانه ریل گذاری مدیریتی کشور از دوران سازندگی با نگاه سرمایه داری صورت گرفته و تا به امروز کسی توان تغییر این مسیر را نداشته است.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۹۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدرضا غفاری امروز در دومین مجمع بسیج شهرستان درگز، هدف این مجامع را جمع بندی تئوری مسائل شهرستان برای واگذاری به نهاد‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: هدف مجمع، انجام کار اجرایی نیست، بلکه صرفا برای پیشبرد اهداف انقلاب، اقدام به تحلیل علمی مسائل و در اختیار گذاشتن نتایج به ادارات مربوطه می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اتفاقات چند ماه گذشته کشور تشریح کرد: این اتفاقات برای هر کس که دل در گرو نظام دارد سخت و دردناک است، اما نکته‌ای که حاصل شد این بود که یک نارضایتی زیرپوستی در جامعه وجود داشته و مردم خواهان پاسخ مسئولان اجرایی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز عنوان کرد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب نقش اجرایی در کشور ندارند باز هم با صداقت کامل در سخنرانی نسبت به برخی بی عدالتی‌ها از مردم عذر خواهی کرند، اما امروز برخی از مسئولان وقتی سانحه قطار اتفاق می‌افتد، وقتی ۶۶ نفر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست می‌دهند حاضر به عذرخواهی نیستند و به جای آن موضوع بیمه بودن جانباختگان را مطرح می‌کنند.

غفاری ضمن بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته توسط تمام گروهها، ریشه نارضایتی‌ها در اعتراضات اخیر مشکلات اقتصادی بود، تشریح کرد: در این میان عده‌ای تلاش کردند تا با مطرح کردن مسائل حاکمیتی، مسیر افکار مردم را از مسائل اقتصادی منحرف کنند، چرا که باید نسبت به مسئله بیکاری و مطالبات مردم از موسسات پاسخگو می‌بودند، اما جوابی برای گفتن نداشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: عذرخواهی رهبری از مردم به این معنی است که مسئول اجرایی در انجام کار‌های خود موفق نبوده است؛ وقتی برخی تلاش دارند با نگاه سرمایه داری و اشرافیت به مسائل نگاه کنند هیچ وقت نخواهند توانست مشکلات مردم را با نگاه انقلابی برطرف کنند.

غفاری تبیین کرد: امروز آن طرز فکری که داشتن برج میلاد را نیازمند وجود حلبی آباد می‌داند، بحث حذف یارانه و گران شدن بنزین را آن هم بدون کار کارشناسی و طی مراحل قانونی مطرح می‌کند؛ اما این افراد نمی‌دانند عده‌ای با همین یارانه اندک زندگی خود را می‌گذرانند.

وی افزود: متاسفانه ریل گذاری مدیریتی کشور از دوران سازندگی با نگاه سرمایه داری صورت گرفته و تا به امروز کسی توان تغییر این مسیر را نداشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز تصریح کرد: امروز باید با نگاه انقلابی، تفکر اشرافی گری و سرمایه داری کنار گذاشته شود چرا که نسخه اجرایی برای انقلاب از دل تفکر سرمایه داری غرب بیرون نمی‌آید.

غفاری اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی و با توجه به حوادث اخیر، برخی تلاش دارند تا از اعتراضات به وجود آمده به نفع خودشان استفاده کرده و به نام حفظ نظام به دنبال مطالبات سیاسی خودشان باشند.

وی تاکید کرد: امروز مشکلات کشور با تغییر نگاه مدیریتی اصلاح می‌شود، ضمن اینکه لازم است مطالبه گری‌ها درست و نقد‌ها به صورت صحیح انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز تاکید کرد: همه ما مسئول هستیم و باید در حد توان خود مردم را نسبت به این مسائل آگاه کنیم؛ اما آگاهی دادن باید به نحوی باشد که خدمات انجام شده زیر سوال نرود و صادقانه مسائل مطرح گردد.

وی با اشاره به وفاداری مردم نسبت به نظام و انقلاب تصریح کرد: مردم به مسئولی که افکار اشرافی‌گری دارد امیدی ندارند، اما نسبت به انقلاب امیدوار هستند؛ تحلیل درست مطالب، مردم را به انقلاب دلگرم‌تر می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در پایان خاطر نشان کرد: مسیر این انقلاب با توکل بر خدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری در حال طی شدن است و هیچ تفکر و نگاه غیر انقلابی توان ایستادگی در برابر حرکت عظیم مردمی را ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها