سرویس های خبری
‌استان ها
‌اقشار
سایر خدمات
r_marquee
پيش‌بيني تاريخي رهبر انقلاب: حتي با قبول ديكته‌هاي دشمن در مساله هسته‌اي، باز هم تحريمها را برنخواهند داشت! - 1393/11/29      
l_marquee
bolet_tele
bolet_tele
کد خبر: ۸۹۹۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶- ۵۶: ۱۲
نامه سرگشاده تشکلهای دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان به وزیرعلوم؛
در پی مشکلات بوجود آمده در دانشگاه صنعتی سیرجان، تشکلهای دانشجویی این دانشگاه نامه ای سرگشاده به وزیر علوم منتشر کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛در پی مشکلات بوجود آمده در دانشگاه صنعتی سیرجان، تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم منتشر کردند؛ متن نامه به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

تشکیلات باید به درد مردم برخورد نه اینکه باری باشد بر دوش جامعه

شهید مظلوم بهشتی



دانشگاه صنعتی سیرجان سالیان دراز است که به دلیل مسائل و مشکلات شهره خاص و عام شده است و بار‌ها و بار‌ها از سوی تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان اقداماتی در جهت تغییرات اساسی و مهم این دانشگاه صورت گرفته است. ولی گویا وزارت خانه‌ی شما هیچ ارزشی برای این دانشگاه، ما دانشجویان و یا حتی برخی دیگر از نهاد‌های ناظر قائل نبوده و نیست و به آن‌ها پاسخی داده نمیشود.

ما در سال ۹۵ که اعتراضات و نارضایتی‌ها به اوج خود رسیده بود شاهد تغییر ریاست دانشگاه بودیم، ولی این تغییر فقط در سطح مدیریت دانشگاه بود و علیرغم اینکه دو تن از معاونین صلاحیت‌های مندرج در آیین نامه جامع مدیریت را نداشتند، هیچ تغییری در سطح معاونان ایجاد نشد و این یعنی عدم تغییر سیستم و اینگونه شد که درست زمانی که کشور با فتنه جدید روبه رو بود دوباره همان زخم‌های کهنه سرباز کرد و ندا‌های اعتراضات و برخی سازماندهی‌ها شکل گرفت که به نتیجه نرسید. اکنون نیز در حرکت انتحاری مسؤلین با حذف شاخص‌های نمرات دوباره این جریانات از سر گرفته شدند و در مقابل بیشتر خواسته‌های به حق دانشجویان سیاست دیکتاتوری را پیش گرفته اند.

تلاش‌های بی فایده، سیاست‌های غلط و بی برنامگی در آموزش دانشگاه حال با این سیاست‌های غلط و نابجا نتیجه‌ای جز دلسردی و ناامیدی از علم در دانشجویان نداشته است؛ که نتیجه آن انصرافی دانشجویان از تحصیل، فرار به بیرون از دانشگاه و اعتیاد شده است.

برخورد‌های چکشی و غیر منطقی آموزش دانشگاه برای سرپوش زدن به نقاط ضعفشان و بی توجهی به درخواست‌های دانشجویی باعث عدم پیشرفت دانشگاه شده است. همانطور که همگان ناظر نتایج هستیم.

حال ما از شما خواستاریم موضاعات زیر را رسیدگی کرده و نتیجه بررسی و برخورد با متخلفان را به سمع دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان برسانید:

۱. دلیل تغییر نکردن معاونان دانشگاه بعد از اعتراضات دانشجویی و نداشتن صلاحیت‌های مندرج در آیین نامه‌ی جامع مدیریت چیست و چه رانتی و یا چه جریاناتی پشت آن هستند؟ عده‌ای برای فرار از قانون و توجیه این تخلف عظیم از نبود فرد جایگزین میگویند آیا می‌شود جایی که چند فرد صلاحیت دار در آن نیست را دانشگاه نامید؟ آیا تبعیت از قانون واجب شرعی نیست؟ چرا وزارت علوم در این زمینه تا کنون ورود نکرده است؟

آیا طیف وابسته به یکی از معاونین وزارت علوم و یا فشار‌هایی از سمت مجلس در آن نقش داشته اند؟

۲. آمار‌های کلی آموزش دانشگاه در چه وضعیتی است و چرا آن‌ها را محرمانه میخوانند؟ برای مثال از ورودی‌های نود و دو چند درصد با مدرک لیسانس بدون سنوات فارغ تحصیل شده اند؟

۳. دلایل بسیاری از واگذاری‌ها با توجه به وجود امکانات و وجود نارضایتی بعد از آن در دانشگاه مبهم است لطفاً با پاسخ دهی صحیح مدیران میانی شبه ایجاد درآمدزایی برای بخش خصوصی از طریق امکانات دولتی به قمیت ایجاد نارضایتی عمومی را هرچه زودتر حل کنید.

۴. ابهاماتی که سالیان گذشته و اکنون در خصوص بسیاری از موارد به خصوص مالی و واگذاری‌ها به بخش خصوصی و تخلفات اداری مطرح می‌شد آیا پیگیری شده است؟ اگر تخلفی به خصوص در زمان مدیریت قبلی دانشگاه صورت گرفته بود نحوه‌ی برخورد‌ها را شفاف سازی نمایید.

۵. آیا درخواست دانشجویان در خصوص فرستادن کارگروه و تیم مدیریتی جهت رفع مشکلات به خصوص مشکلات آموزشی که گریبانگیر عمر و آینده‌ی دانشجویان شده است را به جان و دل می‌پذیرد؟

۶. آیا صدای اعتراضات دانشجویی به مسؤلان بالادستی رسیده است؟ اگر نه چه جریاناتی پشت پرده‌ی سانسور این فریاد‌ها بوده است؟ آیا آن‌ها همچنان به خیانت علیه دانشجویان این دانشگاه ادامه خواهند داد؟ اصلا آیا این نامه نیز به سرنوشت آن فریاد‌ها دچار خواهد شد؟

انجمن اسلامی دانشجویان

جامعه اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی سیرجان

زمستان ۹۶
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
گزارش خطا
نظر ‌بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar
آخرین اخبار
tc_sar
tl_sar
tr_sar
پر بیننده ها
tc_sar
tl_sar