خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: نهادهای دولتی و غیردولتی برای عیدی دادن بهترین جایگزین پول نقد، سکه یا هدایای دیگر را از محصولات استان قرار دهند تا در مناسبت های مختلف فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۴۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

دکتر زین العابدین جویبان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بایستی  در زمینه تولید و اشتغال آموزش را مبنا قرار دهیم چون خیلی افراد تشنه آموزش هستند و مشتاق ورود به حوزه های مختلف، اظهارداشت: دوره های آموزشی پرورش و تکثیر زالوی طبی، زنبورعسل، مراقبت و کاشت نهال، پرورش کبک، بلدرچین و مرغ محلی را برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه نقطه هدف ما در خصوص آموزش ظرفیت های موجود استان است افزود: حاضریم خارج از این حوزه ها به سایر ظرفیت های حوزه کشاورزی و دامپروری که متقاضیان مشتاق هستند با انجام هماهنگی های لازم در سطح استان دوره های آموزشی برگزار کنیم.

ضرورت آموزش های کشاورزی  با توجه به تغییرات اقلیمی در استان

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: دوره های آموزشی از ابتدای سال داشتیم که 200نفر در پرورش زالوی طبی، 50 نفر در پرورش زنبورعسل، 50نفر در دوره های مراقبت و کاشت نهال و 2هزار نفر در طرح بسیج همگام با کشاورز بخش تئوری و علمی کردن کشاورزی در سطح استان شرکت کردند.

 وی بیان داشت: از ابتدای امسال 200نفر از مربیان و مهندسین کشاورزی در اردوهای جهادی برای آموزش روستاییان شرکت کردند. در همایش کشاورزی و اقتصادمقاومتی 200نفر از کشاورزان در سطح شهرستان بیرجند روش های علمی سازی کشاورزی را فراگرفتند.

جویبان خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری کارگاه های آموزشی گواهینامه معتبر از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی تقدیم فارغ التحصیلان می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای استان قرار است در حوزه کشاورزی که مورد نیاز و جزو ظرفیت های خاموش استان ما است کلاس های آموزشی توسط بسیج مهندسین کشاورزی برگزار و برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی گواهینامه معتبر فنی و حرفه ای اعطا شود.

دوره آموزشی پرورش کبک، بلدرچین و مرغ بومی 16اسفندماه جاری

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در دوره آموزشی پرورش کبک، بلدرچین و مرغ بومی که قرار است 16اسفندجاری برگزار شود کلیه مهندسین عضو کانون های و علاقه مندان ورود به این شغل می توانند شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی شغل مولد و مصداق کامل اقتصادمقاومتی است خاطرنشان کرد: محور توسعه خراسان جنوبی بخش کشاورزی است و ضرورت آموزش با توجه به تغییرات اقلیمی در استان احساس می شود.

جویبان با بیان اینکه بازدیدهای آموزشی از دستاوردهای نوین کشاورزی استان و سایر استانها داریم افزود: مزارع الگویی دانش بنیان با هدف آشنایی کشاورزان با روش های نوین کشاورزی که از نزدیک دستاوردها را ببینند و الگو بگیرند راه اندازی کردیم.

حمایت از کشاورزان باید از اولویت های دولت باشد

وی متذکر شد: تولیدات زراعی، باغی و دامی متفاوتی داریم که اگر بتوانیم تولید را افزایش دهیم اشتغال خواهیم داشت زیرا هزینه ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی بسیار کمتر از حوزه صنعت و خدمات است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم اقتصادمقاومتی رونق کشاورزی، رفع مشکلات و موانع فرآوری این بخش است تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم به هدف افزایش تولید پایدار در عین توجه به کیفیت در محصولات کشاورزی دست پیدا کنیم حمایت از کشاورزان باید از اولویت های دولت باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید در زمینه حمایت بخش کشاورزی جدی تر وارد عمل شوند گفت: مدیران باید با توجه به تاکید رهبر انقلاب در خصوص اقتصادمقاومتی به عنوان ضرورت جهت حفظ امنیت و استقلال کشور وارد عمل شوند نه اینکه در حد حرف و شعار باقی بماند.

خروج ارز با واردات سنگ پا و کود انسانی ننگ بزرگی است

جویبان واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری به کشور را سدی در برابر تحقق اقتصادمقاومتی دانست و تصریح کرد: وارد کردن سنگ پا از چین، کود انسانی از ترکیه و کنجد از پاکستان و هند به کشور چه ضرورتی دارد که با انجام این کار چنین ننگ بزرگی را قبول کنیم که با چنین مواردی از کشور خود به سمت بیگانگان ارز را خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای هدایای عیدی از محصولات خودمان به عنوان بسته های اقتصادمقاومتی استفاده کنیم افزود: ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی بهترین جایگزین پول نقد و سکه یا هدایای دیگر را از محصولات استان برای عیدی دادن استفاده کنند تا در مناسبت های مختلف فرهنگ سازی شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات اساسی بخش کشاورزی در بازاریابی محصولات است ادامه داد: حل مشکلات بخش کشاورزی از الزامات اقتصادمقاومتی است که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها