خبرهای داغ:
تولیت حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت: ساخت سریال حضرت احمدبن موسی الکاظم (علیه السلام) در امتداد سریال ولایت عشق می‌تواند گوشه‌ها و زوایای دیگری از زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را روایت کند.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۳۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار دکتر علی دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما و مهندس سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با وی اظهار داشت: ساخت سریال حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) در امتداد سریال ولایت عشق و برنامه های مذهبی مختص به زندگی ائمه اطهار(ع) می تواند گوشه ها و زوایای دیگری از زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را روایت کند.

آیت الله دستغیب بیان کرد: در موقعیت مقتضی جا دارد ترویج سیره اهل بیت(ع) با تشریح زندگی امامزادگان واجب التعظیم دنبال شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری،  گفت: خدا را شکر می کنیم که صدای و سیمای فارس هم در اعتلای فرهنگی و دینی جامعه و هم ایجاد وحدت و انسجام اهتمام دارد.

معاون امور استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این دیدار بیان کرد: امسال شب عید و روز نخست نوروز با شب شهادت امام هادی (ع) مقارن است و از این نظر ضمن این که باید برنامه ها متنوع و پربار باشد حرمت شب شهادت و حفظ معنویت آن ارجحیت دارد و به همین سبب ارتباط های مستقیم با حرم رضوی، حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حرم حضرت شاهچراغ (ع) برقرار می شود که برای ایرانیان داخل کشور و شبکه های برون مرزی مورد اقبال است و از این منظر دفتر استودیو حرم شاهچراغ علیه السلام باید از مغرب آمادگی داشته باشد تا حالات معنوی حرمین مطهر از طریق 150 شبکه رادیو و تلویریونی را به دلهای ایرانیان داخل و خارج منتقل کند.

دکتر دارابی با اشاره به اهتمام در ساخت سریال حضرت شاهچراغ(ع) افزود: در این زمینه با شهردار شیراز رایزنی کردیم و ساخت این سریال را در شمار برنامه های اخروی خود می دانیم و با تمام امکانات برای محقق شدن آن کمک خواهیم کرد.

وی یادآور شد: کار در صدا و سیما کار در میدان مین است که اگر نتوانیم با تبیین معارف و تولید محتوای مناسب در اعتلای جامعه نقش داشته باشیم ای بسا که با برنامه ای نامناسب آخرت خود را تخریب کنیم.

معاون امور استانهای صدا و سیما در ادامه بیان کرد: وظیفه خود می دانم از مساعدت های فقیه عالیقدر حضرت آیت الله دستغیب قدردانی کنم و افتتاح دفتر صدا و سیما در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با هدف تولید برنامه های مذهبی و معارفی به ویژه در مناسبتها به مثابه حلقه وصل سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) به حرم های مطهر دیگر خواهد بود و همچنین این دفتر به عنوان کانون اندیشه های ناب دینی با حضور کارشناسان و صاحبنظران برنامه هایی را برای همه کشور تولید می کند که این گام بزرگیست و همکاران ما در صدا و سیمای مرکز فارس باید این فرصت را مغتنم شمرده و حلقه وصل برنامه های معنوی در سراسر کشور باشند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این دیدار بیان کرد: حضرت آیت الله دستغیب برای صدا و سیما در مقیاس کلان و به ویژه مرکز فارس یک نعمت هستند و حمایت، هدایت و دلگرمی های ایشان برای ما بسیار ارزشمند است.

مهندس سهرابی افزود: فاز نخست استودیو حرم با حمایت ایشان رقم خورد و در فاز دوم باید دوربین ها به وسیله فیبر نوری تا حرم مطهر سید علا الدین حسین(ع) برود و محوطه بین الحرمین را پوشش دهد و از این به بعد ضبط برنامه ها به نام حرم انجام می پذیرد.

وی تصریح کرد: ایشان ما را قابل دانستند تا در هیئت امنای حرم مطهر خدمتگزار باشیم و من به واقع از این توفیق خوشحال شدم و این را به مثابه لایق دانسته شدن از سوی حضرت شاهچراغ (ع) دانستم و این که این موضوع را صرفا کار اداری نمی دانیم بلکه بسیار خوشحالیم بتوانیم کفشی در جلوی پای زائران جفت کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس ابراز داشت: هدفگذاری ما در این سه سال بر مبنای محوریت حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام در تمام برنامه های دینی بود که مردم شیراز مردمی دارای دلبستگی فراوان به ائمه (علیهم السلام) هستند و ما در همه مناسبت ها اصرار داریم دوربین ها ابتدا به حرم مطهر بروند.

وی اضافه کرد: در سالگرد حکم حضرت آقا برای تولیت معظم آستان مقدس شاهچراغ (ع) جا دارد گزارشی کامل برای اطلاع مردم از طریق رسانه ها و شبکه های ملی انتشار یابد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس افزود:  حرم مطهر به برکت حضور حضرت آیت الله دستغیب و جوانان پا به کار در معاونت ها و مدیریت ها، برنامه های منظم و روشمندی دارد و بنای ما این است که هر کس به فارس و شیراز می آید، از برنامه های صدا و سیما در این زمینه استفاده کرده و این سومین حرم بودن و محوریت را حس کند.

وی یادآور شد: از زمان تصمیم دایر ساختن دفتر یعنی مقارن با شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و تا اکنون که این دفتر افتتاح می شود فاصله چندانی نیفتاد و انتخاب مسئول دفتر نیز به طریقی از الهامات در حرم واقع شد و همچنین پیشنهاد دادیم در بحث تولیت ها، دبیرخانه رسانه ای اعتاب مقدسه را که توسط حضرت آیت الله دستغیب در دومین اجلاس اعتاب مقدسه با حضور تولیتها در کربلا مطرح شده و مورد اقبال هم قرار گرفته، صدا و سیمای فارس بپذیرد که نتیجه در اجلاس کاظمین اعلام می شود و همچنین با مسئولان خبر تهران این موضوع را طرح کردیم که در بحث خبرها بعد از مشهد و قم شیراز باید پر رنگ باشد چرا که این موضوع منطبق با خواست مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

سهرابی ادامه داد: شبکه قرآن، رادیو زیارت مشهد و شبکه معارف قم از این به بعد با دایر شدن دفتر و استودیو می توانند مسقیم به هم متصل شوند و بحث حرم تا حرم را در معنای رسانه ای محقق سازند.

وی افزود: امروز در گزارشهای مردمی که سوال می شود سومین حرم کجاست مردم به سرعت شیراز را به این عنوان می شناسند و این امر نشان می دهد که عنوان «حرم سوم» در بین مردم جا افتاده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها