جانشین فرمانده سپاه زاهدان گفت: مشکلات حاشیه نشینی می تواند به عنوان یک فرصت در جهت پیشرفت این مناطق بکار گرفته شود
کد خبر: ۸۹۹۶۲۱۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان جانشین فرمانده سپاه شهرستان زاهدان در این مجمع با اشاره به اینکه سپاه در بحث رفع معضلات حاشیه نشینی اقدامات متعددی را اجرایی کرده است اظهار داشت: کمیته سازندگی سپاه در حوزه صیانت و توانمندی اقداماتی از جمله پرداخت کمک‌های بلا عوض به حاشیه نشینان را اجرایی کرده است.


وی با اشاره به توزیع ۳۰۰ سبد کالا با همکاری بسیج سازندگی افزود: این سبد کالا شامل برنج، ماکارونی، لوبیا و روغن بوده است

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به افراد رهایی یافته از اعتیاد و کارگاه‌های آموزشی مربوط به پرورش قارچ و آموزش خیاطی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی بااشاره به توزیع غذای گرم بین یتیمان مناطق حاشیه نشین شهر ادامه داد:اجرای برنامه‌های متعدد از جمله دیدار با معتمدان، مسابقات فرهنگی و دیدار‌های چهره به چهره در جهت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در این مناطق صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در مسابقات فرهنگی با هدف پیشگیری از اعتیاد که در مدارس و مساجد حاشیه شهر برگزار شده است ۲۴۳ نفر مرد و ۱۷۵ نفر زن شرکت کرده اند.

این مسئول گفت: در بحث روشنگری و دیدار چهره به چهره که با حضور خانواده ها، جوانان، دانشجویان و کارمندان برگزار شده جمعا ۶۳۱۸ نفر زن و مرد حضور داشته اند، همچنین افتتاح پایگاه‌های بسیج و نشست‌های صمیمی با معتمدان از جمله برنامه‌های اجرا شده است که نقش مهمی در تغییر سیمای حاشیه شهر داشته است.
 
 
رئیس قشر بسیج کارمندان شهرستان زاهدان اظهار داشت: شورای قشر کارمندی زاهدان در طول سال برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند که یکی از برنامه‌های مهم قشر کارمندان بررسی موضوع حاشیه نشینی بوده است.

وی افزود: بسیج و دستگاه‌های اجرایی با اختصاص بخشی از بودجه اعتباری خود در خصوص رفع معضلات حاشیه نشینی تلاش می‌کنند تا در کوتاه مدت به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

رئیس قشر بسیج ادارات کارمندان شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان ساکن هستند تصریح کرد:این در حالی است که کمبود امکانات رفاهی، نامناسب بودن وضعیت معابر و خیابانهاو فقر از جمله معضلات این مناطق است.

وی تصریح کرد: مردم منطقه با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و در برخی مناطق از انشعاب آب و برق غیر قانونی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین، تیم‌های بهداشتی در این مناطق فعال شدند و اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته است؛ و بازسازی منازل فرسوده انجام شده که این اقدامات همه با روحیه بسیجی و کار جهادی امکانپذیر است.

وی گفت: باید برنامه‌ای با مدت زمان ده ساله در جهت برون رفت از معضل حاشیه نشینی ترسیم کردو خدمات گسترده‌ای را به این مناطق روانه کرد.
 
گفتنی است: در پایان این مراسم موافقان و مخالفان پیشنهادهای مطرح شده به اظهار نظر پرداختند.



 
ارسال نظرات