خبرهای داغ:
ابتکار عنوان کرد: بخشنامه رییس جمهور مبنی بر این که 30 درصد پست های دولتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد، در حال اجراست
کد خبر: ۸۹۹۶۲۱۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین معصومه ابتکار صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: بخشنامه رییس جمهور مبنی بر این که 30 درصد پست های دولتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد، در حال اجراست.
وی گفت: امروز شاهد هستیم در سطح بسیاری از وزارتخانه ها، ادارات و استانداری ها، بانوان با شایستگی های خود در مسوولیت های اجرایی قرار دارند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری اظهار کرد: با اشاره به تلاش دولت برای رفع کمبودها در حوزه زنان و دختران، دولت در زمینه رفع مشکل دختران بازمانده از تحصیل می کوشد و این موضوع یکی از جهت گیری های مهم وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود و در این زمینه دولت در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان به شکل ویژه در حال فعالیت است.
ابتکار افزود: فراهم کردن زمینه های اشتغال بانوان نیز در دستور کار دولت قرار دارد که پیگیری این موضوع تاکنون بسیار قابل قبول بوده است و درصد مناسبی از مشاغل ایجاد شده در سال گذشته و امسال به بانوان اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: دولت تلاش می کند در زمینه های مشخصی که برای دفاع از حق و جایگاه زنان جامعه نیاز به اصلاح قانون داریم به شکل جدی با همکاری قوه قضاییه وارد کار شده و در همین رابطه لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت در دستور کار قرار دارد و به زودی به مجلس ارائه می شود.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری یادآور شد: اولین نشست ستاد ملی زنان با حضور رییس جمهوری فردا برگزار می شود که گام بسیار بزرگی در حوزه بانوان است و در آن اولین شاخص های عدالت جنسیتی زن و خانواده تصویب می شود.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها