فرماندار دلگان گفت: شهرستان دلگان در سومین نمایشگاه دستاوردهای روستایی تهران غرفه دارد
کد خبر: ۸۹۹۶۱۴۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
هوشنگ بامری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از دلگان، برگزاری عروسی محلی و مراسم حنابندان بصورت نمادین از برنامه‌های اصلی دلگان در سومین نمایشگاه دستاورد‌های روستایی است.

وی ازاستقبال از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های روستایی در تهران خبرداد و افزود: حضور شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان امسال حضوری پررنگ با برنامه‌های متفاوت است.

وی ادامه داد: حضور در اینگونه نمایشگاه‌ها هم فرصت رقابت با سایر شهرستان‌های کشور و هم معرفی دستاورد‌های روستاییان این منطقه خواهد بود.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه شهرستان دلگان در سومین نمایشگاه دستاورد‌های روستایی می‌تواند گام خوبی برای نشان دادن و به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های دلگان از جمله تولیدات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و هنر دست زنان بلوچ باشد.

فرماندار دلگان اضافه کرد: برگزاری عروسی و حنابندان بصورت نمادین و پخت غذا‌های محلی و همچنین غرفه محصولات کشاورزی و صنایع دستی بانوان بلوچ یکی از برنامه‌های مهم و ویژه دلگان در این نمایشگاه است که می‌تواند کمک خوبی به شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه داشته باشد.

بامری استفاده از ظرفیت و توان شتر را یکی از برنامه‌های دیگر در نمایشگاه دستاورد‌های روستایی دانست و افزود: شهرستان دلگان با داشتن ظرفیت بالای شتر در کشور می‌تواند به عنوان قطب شترداری در کشور معرفی شود و سعی داریم در این نمایشگاه مسابقات شترسواری را برگزار کنیم تا بتوانیم تمام ظرفیت‌های دلگان را به نمایش بگذاریم.

وی ضمن بیان استفاده از نیرو‌های توانمند و فعال شهرستان دلگان، گفت: سعی کردیم از حضور جوانان فعال و نخبه در سومین نمایشگاه دستاورد‌های روستایی برای نشان دادن همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان دلگان استفاده نماییم تا بتوانیم گام خوب و موثری هم در بحث معرفی محصولات دلگان و هم دربحث اقتصاد مقاومتی قدمی مناسب برداریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اغلب نیرو‌های شرکت کننده در این نمایشگاه از بومی‌های توانمند شهرستان دلگان هستند که توانایی خوبی برای معرفی قابلیت‌های این شهرستان را خواهند داشت.
ارسال نظرات