خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: جشن خودکفایی پنج هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد و نیز همایش نکوداشت خیران با حضور 600 خیر استان، امروز در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۲۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه تولیدات مددجویان خودکفا شده، ادامه داد: نشست‌های تخصصی با موضوع کسب‌وکارهای کوچک و نمایشگاه عکس با موضوع اشتغال در سالن آذربایجان نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه همزمان با جشن خودکفایی پنج هزار مددجو، نمایشگاه عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه در 75 غرفه از 14 تا 27 اسفند در سالن آذربایجان نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر خواهد شد.

کلامی عنوان کرد: مددجویان توانمند شده این نهاد محصولات تولیدی خود را در زمینه‌های فرش، لوستر، خشکبار، حوله بافی، منبت‌کاری، ظروف مسی، رنگ‌سازی، کتیبه سفالی، لوازم ورزشی، پوشاک، تولید کیف و عرقیات گیاهی به معرض فروش می‌گذارند.

وی با اعلام اینکه 20 درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجادشده است، بیان کرد: رویکرد این نهاد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت خودکفائی است، تأکید کرد: اشتغال پایدار زمینه‌ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود.

کلامی اضافه کرد: در سه سال اخیر 19 هزار مددجو صاحب شغل شده‌اند و سال آینده برای هفت هزار نفر از مددجویان تحت حمایت اشتغال‌زایی خواهد شد.

ارسال نظرات