خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در همایش تخصصی آسیب های اجتماعی با بیان اینکه براساس آمار، طلاق در مناطق مرفه بیش از مناطق حاشیه ای شهرهاست، گفت: در مقوله اعتیاد نیز آمار کسانی که تفننی به این مواد گرفتار شده اند، بالاست.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۲۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر با بیان اینکه دقت در آمار و قضاوت در مسائل فرهنگی بسیار مهم است، افزود: مساله اگر درست بیان نشود پژوهش و ارائه راه حل های آن نتیجه درستی نخواهد داشت و مساله کاهش آسیب های اجتماعی باید به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بالاترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی است، اظهار کرد: برای تقویت سرمایه های اجتماعی و رفع آسیب های اجتماعی باید مساله به درستی تبیین شود تا به نتایج دلخواه دست یابیم.
شهرتی فر اضافه کرد: در گذشته مسایل موجود در شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک و روستاها به صورت واضح تفاوت داشت ولی امروز با گسترش ارتباطات جمعی برخی آسیب های کلانشهرها در روستاها نیز به چشم می خورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در گذشته فرهنگ بومی روستاها و شهرهای کوچک عامل بزرگ کنترل کننده بود و از بروز و گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری می کرد.
وی با تاکید براینکه باید فرهنگ بومی را حفظ کرد، ادامه داد: فرهنگ بومی در محیط های کوچک تاثیرگذاری مثبتی دارد و ثبات آنها را حفظ می کند.
شهرتی فر اظهار کرد: باید علل برخی مسایل همچون بیکاری، طلاق و اعتیاد ریشه یابی شود و متناسب با محیط نسبت به احصاء آن برنامه مدیریتی ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی که برای کلان شهرها انجام می گیرد شاید راهنمای عملی برای شهرهای کوچک و روستاها باشد ولی اجرای آن در محیط های کوچک ممکن است به نتیجه دلخواه منتهی نشود.
شهرتی فر بیان داشت: آسیب های اجتماعی باید توسط فرمانداران و بخشداران مورد بررسی قرار گیرد تا بر اساس محیط برنامه ریزهای لازم انجام و عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه ناهنجارهایی که تهدید می کند باید مورد شناسایی قرار گیرد، یادآور شد: طلاق در شهرهای بزرگ به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مطرح، ولی ممکن است این موضع در شهر و روستایی مطرح نباشد و ضروری است به هنجاری که در آن محیط مطرح است پرداخت شود.
شهرتی فر گفت: هنجارهای مقبولی که می تواند بر تعادل بخشی منطقه تاثرگذار باشد باید مورد توجه قرار گیرد.
آذربایجان شرقی 3.9 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 70 درصد آن در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند؛ طلاق در آذربایجان شرقی نیز مانند دیگر نقاط کشور در سال های اخیر روند افزایشی داشته است.

ارسال نظرات