خبرهای داغ:
متوسط بارندگی شهرستان بوکان از اول سال زراعی جاری ۱۳درصد بیشتر از داده های اماری بلندمدت بوده است که این اتفاق با شکست پدیده استراتستوری در منطقه اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۰۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، متوسط بارندگی شهرستان بوکان از اول سال زراعی جاری درصد بیشتر از داده های اماری بلندمدت بوده است که این اتفاق با شکست پدیده استراتستوری در منطقه اتفاق افتاده است.

مردم بوکان سال ابی ۹۶را با پائیزی کم باران و زمستانی گرم و خشک آغاز کردند و تمام داده های هواشناسی نیز بر این مهم تاکید داشتند که سال ۹۶را می توان کم باران ترین سال چند دهه گذشته منطقه بویژه شهر بوکان دانست هر چند به ناگاه شاهد تغییر در الگوی بارش ها در آسمان منطقه بودیم.

در همین راستا رئیس اداره هواشناسی بوکان عنوان کرد: خوشبختانه طی یک هفته گذشته و علیرغم تمام پبش بینی ها از سالی کم باران در بوکان و دیگر نقاط غربی کشور از اواخر بهمن ماه شاهد تغییر در پدیده جوی و بارش های بسیار خوبی در اسمان منطقه بودیم.

اسماعیل کامیاب نسب افزود:متوسط بارندگی بوکان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۲۶/۹میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴میلیمتر یا ۱۳درصد افزایش بارندگی داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین امار نشان می دهد که نسبت به داده های بلند مدت نیز که ۲۰۱میلیمتر است خوشبختانه هم اکنون وضعیت آبی بوکان در حال نرمال قرار گرفته و با ادامه بارش ها این امید می رود که سال نرمالی در موضوع ابی داشته باشیم.

رئیس اداره هواشناسی بوکان تصریح کرد: تمام داده ها و نقشه های پیش بینی هواشناسی پائیز و زمستانی کم باران را برای ایران پیشبینی می کردند که با شکست پدیده استراتستوری شاهد تغییر در الگوی بارش ها در اسمان کشور بویژه بوکان بودیم.

وی افزود: پدیده استراتستوری که مانع از ابرناکی اسمان می شود از اواخر پائیز سال جاری در اسمان منطقه حاکم بود که با شکست این پدیده که بیشتر شبیه معجزه می باشد شاهد بارش های بسیار خوب و قابل ملاحظه ای در منطقه بودیم و تمام شاخص های که تا قبل از شکست این پدیده منفی بود به یک باره مثبت شدند.

کامیاب نسب همچنین از ادامه بارش ها در بوکان خبر داد و عنوان کرد: از اوائل هفته اینده شاهد حضور موج جدید بارش ها در اسمان بوکان خواهیم بود که بارش های قابل ملاحظه ای به دنبال خواهد داشت و فروردینی نرمال نیز از نظر بارندگی پیش بینی خواهد شد.

وی همچنین در باره وضعیت دمای اسفند ماه نیز تصریح کرد: شهر بوکان زمستانی غیر نرمال و گرم را پست سر گذاشت و در اسفند ماه نیز شاهد ادامه این روند خواهیم بود هر چند طی هفته دوم اسفند ماه شهر بوکان کاهش ۴درجه ای دما را تجربه خواهد کرد.

 

ارسال نظرات