قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه که بعنوان معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب است با اشتغالزایی برای ۶۰۰نفر و اهداء۵۰واحد مسکونی رایگان امنیت پایدار را در منطقه تکل حسن این شهرستان رقم زد.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۰۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  ماه آخر سال ۹۶ تور خبری دو روزه بسیج رسانه به منظور بازدید از پروژه های اقتصادمقاومتی جنوب استان فرصتی را برای جمع کثیری از اصحاب رسانه فرآهم نمود تا از اقدامات انجام شده معین های  اقتصادی شهرستانهای جنوبی استان کرمان در بحث محرومیت زدایی داشته باشند و هریک از خبرنگاران توصیفی را از وضعیت قبل و بعد  از حضور معین های اقتصادی در این مناطق از زبان خود مردم بومی بشنوند.

طبق دستورهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منطقه‌ای محروم در کشور انتخاب، ساخته و رفع محرومیت شود و سپس این الگوی محرومیت‌زدایی در صورت موفقیت، در سایر مناطق محروم کشور‌ تعمیم یابد،قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاءسپاه در روستای تکل حسن شهرستان رودبارجنوب تکنولوژی آبیاری زیر سطحی که برای اولین بار در آسیا اجرا می شود و انحصاری قرارگاه خاتم الانبیا است و مصرف آب در این سیستم ۸۰ درصد کاهش می یابد را به عنوان طرح نمونه اقتصاد مقاومتی در محرومیت‌زدایی انتخاب کرد جایی که در محرومیت یادآور بشاگرد است.

مقرر شده است ‌توانمندسازی این منطقه با ایجاد معیشت پایدار به نحوی انجام شود که مردم منطقه خود بتوانند روی پای خود بایستند و نیازی به کمک‌های نقدی نداشته باشند.

واین امر با تلاش های شبانه روزی قرارگاه خاتم الانبیاء محقق شد در قدم اول معین اقتصادی شهرستان با ساخت ۵۰ واحد مسکونی از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری نمود  و ۵۰ واحد دیگر در دست اقدام دارد که هزینه ساخت ۵۰ واحد مسکونی ۳ میلیارد تومان بوده است و این خانه ها ۶۰ متری می‌باشد.

میز و قلم نمی خواهیم، بیل می خواهیم

نارویی یکی از بومیان منطقه تکل حسن در رابطه با اقدامات انجام شده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این منطقه به خبرنگار ما گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء برکات زیادی را در همین مدت کوتاه برای منطقه ما داشته است با ساخت ۵۰واحد مسکونی از مهاجرت روستائیان جلوگیری نمود و همه کسانیکه در این منطقه در کارهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مشغول هستند، افراد بومی منطقه می‌باشند.

وی با بیان اینکه آنچه که حائز اهمیت است این می‌باشد که از زمان حضور قرارگاه در این منطقه، امنیت کامل حکم فرما شده است، اعلام کرد: ما میز و قلم نمی‌خواهیم، ما بیل می‌خواهیم، ما مردان کار هستیم و کار پشت میزی نمی‌خواهیم.

در روستای تکل‌حسن ۳۰۰ خانوار که جمعیتی حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر زندگی می‌کنند؛ مودت و دوستی که بین افراد این روستا وجود داشت قابل ستایش و تامل بود.

در پی سفر دو روزه به جنوب استان کرمان واقعا می توان عینیت بخشیدن به جمله مقام معظم رهبری که «اقتصاد مقاومتی درون زا، یعنی از دل ظرفیت‌های خود کشور ما و خود ما می‌جوشد و رشد این نهال و این درخت متکی است به امکانات کشور خودمان» را لمس کرد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات