رئیس هیات کاراته استان زنجان:

حضور در مسابقات بین المللی ،آسیایی و منطقه ای مهمترین هدف کاراته استان است

مهمترین هدف کاراته استان در سال جاری حضور در مسابقات بین المللی ،آسیایی و منطقه ای بوده است و نیم نگاهی هم به سهمیه المپیک داشتیم که با رکود بودن در کاراته استان برای دوره های بعد در تلاش هستیم.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۸۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس هیات کاراته استان زنجان با اشاره به اینکه طی دوسالی که در این سمت است، گفت: برای اولین بار در سال گذشته در سه رده سنی  لیگ استانی در بخش بانوان و آقایان را  برگزار نمودیم.

محسن سهندی از برگزاری مسابقات قهرمانی امیدهای کشور خبر داد و افزود: با دو مدال طلا و یک برنزد در مسابقات پیروز شدیم و در مجموع تیمی در مسابقات کشوری رتبه دوم را کسب کردیم .

وی برگزاری دوره های مربیگری در استان خبر داد و اظهار داشت: ششمین دوره مربیگری در مجموعه انقلاب  با حضور ۶۰نفر از مربیان در حال برگزاری است .

رئیس هیات کاراته استان زنجان تصریح کرد: دوره داوری هیأت کاراته استان از ۱۳اسفند سال جاری در استان زنجان برگزار می شود.

سهندی با اشاره به فعال بودن ۷شهرستان در کاراته استان افزود: در  شهرستان های (ماهنشان، ایجرود،خدابنده،ابهر،طارم،خرمدره و زنجان) هیأت کاراته راه اندازی شده است.

وی ارتقای سطح کاراته ی استان زنجان را شرکت در لیگ عنوان و اظهار داشت: نتیجه مطلوب در لیگ نوجوانان داشتیم ودر سال آتی در دولیگ پایه پسران و در دو لیگ پایه دختران شرکت خواهیم کرد.

رئیس هیات کاراته استان زنجان گفت: می توانیم با بهترین نتیجه در کسب تجربه و آمادگی بدنی در لیگ های کشور کسب کنیم .

محسن سهندی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته با شرکت در لیگ های مختلف که از کاراته کا های زنجان استفاده نمی شده است، افزود: تلاش هستیم که از ظرفیت و توان زنجان در لیگ های مختلف شرکت نماییم .

وی با بیان اینکه دوره های مختلف داوری و مربیگری برای بانوان و آقایان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مهمترین هدف کاراته استان در سال جاری حضور در مسابقات بین المللی ،آسیایی و منطقه ای بوده است و نیم نگاهی هم به سهمیه المپیک داشتیم که با رکود بودن در کاراته استان برای دوره های بعد در تلاش هستیم.

رئیس هیات کاراته استان زنجان با اشاره به سطح منابع اداره ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: با توجه به پایین بودن منابع این سازمان میزان حمایتشان از کاراته استان خوب بوده است.

محسن سهندی افزود: در جذب اسپانسر در کاراته و بلکه در کلیه رشته های ورزشی در مضیقه می باشد.

وی با اشاره به اینکه تیم پسران در لیگ شرکت گاز صاحب رتبه اول شد، اظهار داشت:  استعدادیابی با سپاه و بسیج در بخش خواهران و برادران درحال سنجش می باشد.

رئیس هیات کاراته استان زنجان گفت: ۱۸۰۰نفر در این رشته بیمه شده اند که تعدادی  از ورزشکاران این رشته نیز بدون بیمه می باشند.

سهندی افزود: همه مسؤلین در تلاش باشند تا ورزش استان قوت گیرد و باعث نشاط جوانان شود و از بزه های اجتماعی جلوگیری شود.

گفتنی است، کاراته  نوعی هنر رزمی متعلق به جزایر ریو کیو است، جایی‌که امروز دراوکیناوای ژاپن قرار دارد. این رشته از ترکیب روش‌های جنگی بومی و محلی این منطقه معروف به ته (معنی تحت‌اللفظی: دست) با هنرهای رزمی چینی که در ژاپن به کنپو معروف است، پدید آمده‌است.کاراته یک هنر رزمی مبتنی بر ضربه زدن است که از ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و تکنیک‌های دستِ بازمانند دست چاقویی تشکیل می‌شود. در برخی سبک‌ها فنون گلاویزی، قفل مفصل، مهاری، پرتابی و ضربه به نقاط حساس نیز آموزش داده می‌شود. هنرجویان این رشته کاراته‌کا نامیده می‌شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار