سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان۲۵ اسفند آغاز توزیع میوه شب عید در سراسر استان گفت: به منظور تامین میوه مورد نیاز مردم درشب عید و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تنظیم بازار کار توزیع میوه از ۲۵ اسفند در سراسر استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۷۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
تاج الدینی افزود: با تمهیداتی که انجام گرفت میوه مورد نیاز مردم در ایام عید برای اولین بار از باغداران استان در فصل برداشت خریداری و ذخیره سازی شد.
وی با بیان اینکه ۳۵۰ تن پرتقال با کیفیت از نوع والنسیا و تو قرمز و ۳۰۰ تن سیب زرد و قرمز از باغداران استان خریداری و آماده توزیع است گفت: ۴۴ مرکز خرید برای توزیع میوه شب عید در سراسر استان پیش بینی شده است.
تاج الدینی با بیان اینکه میوه ذخیره شده بین ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قمت بازار بین مردم توزیع می‌شود افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان در ایام نوروز تمهیدات لازم برای تامین کالا‌های مورد نیاز گردشگران و مسافران نوروزی از جمله میوه اندیشیده شده و هچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
مدیر کل تعاون روستایی استان هم گفت: کار خرید میوه سیب درختی از مهرماه و کار خرید انواع پرتقال از باغداران استان هم از بهمن ماه انجام و در سردخانه یاسوج ذخیره سازی شد.
فرامرزی با بیان اینکه ۱۸۰ تن سیب زرد و ۱۲۰ تن سیب قرمز آماده توزیع است افزود: از ۴۴ مرکز خرید میوه شب عید ۱۵ مرکز در شهرستان بویراحمد، ۴ مرکز در شهرستان گچساران، ۳ مرکز در شهرستان کهگیلویه،۳ مرکز در شهرستان چرام، ۲ مرکز در شهرستان دنا، ۲ مرکز در شهرستان باشت، ۲ مرکز در شهرستان بهمئی و یک مرکز در شهرستان لنده پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد افزود: در صورت معرفی عاملان دارای صلاحیت از سوی بخشداران مراکز خرید و توزیع میوه شب عید در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها نیز راه اندازی می‌شود.
ارسال نظرات