یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: از آنجا که صادرات محوری نیز در سیاست های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده باید بگوییم اقشار تخصصی بسیج می توانند ورودی موفق به این عرصه نیز داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۹۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

محمد صادق کریمی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به تبعات رشد صادرات نفتی اشاره کرد و گفت: اینکه منابع و ارز به راحتی با این نوع صادرات هدر می رود برای همگان مشخص است، اما منافع شخصی برخی افراد باعث شده تا با رشد نامحسوس صادرات نفتی در سال های اخیر روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش صادرات غیر نفتی می تواند پاسخگوی بسیاری از چالش های اقتصاد ایران باشد افزود: در حال حاضر بازارهای خوبی در اطراف کشور ما برای صادرات محصولات ایرانی خصوصا در کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که با کمی تدبیر می توان میزان صادرات را چند برابر کرد.

این استاد بسیجی دانشگاه در ادامه افزود: از جمله نهادهایی که مخلصانه برای توسعه اقتصاد کشور گام بر می دارد، مجموعه بسیج است که انصافا در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز کارهای خوبی انجام داده است. از آنجا که صادرات محوری نیز در سیاست های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است باید بگوییم اقشار تخصصی بسیج می توانند ورودی موفق به این عرصه نیز داشته باشند.

کریمی در پایان تأکید کرد: رشد صادرات غیر نفتی یعنی افزایش اشتغال و جلوگیری از خروج ارز، البته باید توجه داشت که صادر کردن برخی محصولات غیرنفتی همچون گروهی از محصولات کشاورزی نیز به صرفه نیست و باید در این میان مدیریت خوبی به خرج داد.

ارسال نظرات