ظاهرا دولت آقای روحانی موافقت کرده تجهیزات بسیار پیشرفته امریکایی که مخصوص انتقال اطلاعات دیجیتال به مسافت های دوردست است، در ایران نصب شود!
کد خبر: ۸۹۹۵۹۸۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
 
 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از جهان نیوز،  مهدی محمدی کارشناس مسایل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: امشب لابلای مطالعه مقالات منابع غربی درباره ایران  به خبری بسیار عجیب برخورد کردم. ظاهرا دولت آقای روحانی موافقت کرده تجهیزات بسیار پیشرفته امریکایی که مخصوص انتقال اطلاعات دیجیتال به مسافت های دوردست است، در ایران نصب شود!

ماجرا مربوط می شود به ایستگاه های اندازه گیری و لرزه نگاری CTBT (معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای) که در تهران، کرمان و شوشتر تعبیه شده و حالا و بناست به تجهیزات فوق مدرن امریکایی مجهز شود.  در حالی که امریکا عملیات خرابکارانه در ایران را در راس دستورکار های خود قرار داده و همین دو هفته قبل یک شبکه بزرگ جاسوسی آن –که در پوشش محیط زیست عمل می کرد- دستگیر شده، بسیار عجیب و غیر قابل باور است که دولت اجازه داده باشد امریکا چنین به سادگی ابزارهای جمع آوری اطلاعات لرزه نگاری خود را در ایران نصب کند.

این ابزارها ظاهرا با هدف نظارت بر لرزه های ناشی از یک آزمایش احتمالی هسته ای نصب می شود ولی هیچ کس دقیقا نمی داند تجهیزات جدید امریکایی چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و به کجا ارسال خواهد کرد. ایران عضو رسمی CTBT نیست و حال که درگیر یک جنگ اطلاعاتی بزرگ با امریکا شده، نباید اجازه داد اطلاعاتی از ایران جمع آوری شود که مطابق ضوابط CTBT می تواند حتی با اسراییل به اشتراک گذاشته شود.

ارسال نظرات