مراسم یادواره رفقای آسمانی عملیات مرصاد عنوان شد؛

شهادت‌خواهی، اندیشه‌ای شعورمحور/ایران مدیون جهادگران پاک‌باخته تاریخ است

امام جمعه شهرستان نیک‌شهر گفت: شهادت‌خواهی اندیشه‌ای شورآفرین و شعور‌محور است که در فرآیند خودسازی، شاخصی کم‌نظیر بوده و وظیفه ما است که قندیل شهادت‌خواهی را در شبستان دل‌ها روشن نگه داریم
کد خبر: ۸۹۹۵۹۴۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرنگار بسیج ازنیکشهر، مراسم یادواره رفقای آسمانی عملیات مرصاد به یاد شهیدان حسن، علی و رضا مظفر به‌همت اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه و کانون فرهنگی تبلیغی شهید ملامحمدعلی لطفیان سرگزی در شهرستان نیک‌شهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد لطفیان سرگزی، در این مراسم با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س) گفت: وجود فرهنگ دین‌مداری و خدامحوری که نتیجه زحمات و جان‌فشانی‌های پیامبران الهی است، مدیون جهادگران پاک‌باخته تاریخ است.

وی افزود: واژه شهادت از حقایق شرعیه است و قرآن علاوه بر اینکه شهیدان را زنده می‌نامد، آن‌ها را ناظر و شاهد دیگران نیز می‌داند. همچنین شهدا نخبگان با ایمان و طلای ناب هستند که صادقانه حاضرند جان خود را تقدیم کنند تا دین پا برجا بماند.

امام جمعه شهرستان نیک‌شهر عنوان کرد: شهادت‌خواهی اندیشه‌ای شورآفرین و شعور‌محور است که در فرآیند خودسازی، شاخصی کم‌نظیر است و به تعبیر آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی وظیفه ما است که قندیل شهادت‌خواهی را در شبستان دل‌ها روشن نگه داریم.

وی گفت: شهیدان مظفر، پیرو امامی هستند که دعای عرفه او غایت عرفان اسلامی و حماسه عاشورای او نهایت غیرت دینی است و آنان معتقد بودند که نیت خیر مؤمن از عمل او بهتر است، زیرا که نیت اگر منجر به عمل هم نشود در روح و روان انسان اثر نیکو دارد.

لطفیان سرگزیبا بیان اینکه شهیدان مظفر و شهید لطفیان با عمل به قرآن به سعادت، رستگاری و زندگی جاوید آخرت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: درست است که اجتماع از بدن و جسم شهید محروم شده است، ولی از نظر اینکه شهید روح دین‌داری، عدالت‌محوری و سلحشوری را به جامعه برمی‌گرداند، سبب برکت و خیر هستند.

وی بیان کرد: شهادت، عملی فوق عقل است که انسان عادی و افرادی که زمینه تحقیر و سرزنش مجاهدان راه خدا را ایجاد می‌کنند از آن غافل هستند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم کتابچه «مفاتیح العرفان» با موضوع نماز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
ارسال نظرات