خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

حکومت بستر اصلی تحقق عدالت اجتماعی است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: هرچند هر فردی می‌تواند در تحقق عدالت اجتماعی در خود، خانواده خود و جامعه تاثیرگذار باشد ولی وقتی عدالت جنبه اجتماعی پیدا می‌کند اجرای آن بر عهده حکومت می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۳۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اظهار کرد: مسئله عدالت اجتماعی و اهمیت آن از دغدغه‌های دیرین بشر بوده و همواره در تلاش بوده عدالت را در سطح اجتماع داشته و طعم واقعی آن را بچشد.
وی تصریح کرد: ما اهمیت تحقق عدالت اجتماعی در جامعه را در دین مبین اسلام بیشتر شاهد بوده‌ایم و مکررا در قرآن، روایات و آموزه‌های دینی به رعایت عدل و عدالت تاکید شده است.
این مسئول با اشاره به آیات الهی در خصوص اهمیت برقراری عدالت در جامعه تبیین کرد: هدف اصلی از مبعوث شدن پیامبران و کتاب و میزان اقامه قسط و داد است به شرط آن که مردم خود خواستار اقامه قسط در جامعه باشند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: آیات الهی بیانگر بیانگر آن است که برقراری عدالت برای جامعه اسلامی از موضوعیت بسیاری برخوردار بوده و برقرای عدالت باید مطالبه اصلی مردم بوده و حاکمان و مسئولان نیز بر این اساس و در راستای تحقق عدالت حکومت کنند.
نعمت‌اللهی حکومت را بستر اصلی عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: هرچند هر فردی می‌تواند در تحقق عدالت اجتماعی در خود، خانواده خود و جامعه تاثیرگذار باشد ولی وقتی عدالت جنبه اجتماعی پیدا می‌کند اجرای آن بر عهده حکومت می‌باشد.
وی اضافه کرد: اسلام تا وقتی حکومتی را مشروع می‌داند که به دنبال تحقق و برقراری عدالت در جامعه باشد و اگر حکومتی دنباله‌رو این هدف نباشد یقینا موضوعیتی نخواهد داشت.
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: نقش عدالت اجتماعی در روند تکامل و توسعه جامعه نقشی کاملا آشکار و مشخص بوده و لازم است مسئولین و مقامات کشوری نسبت به اجرای دقیق و حساب شده عدالت در جامعه حساس بوده و آن را در دستور کار خود قرار دهند.
1005/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار