مهمترین چالشها ومعضلات فرهنگی شهرستان با حضور نخبگان ومسئولان مربوطه در قالب کارگروههای مختلف دردستگاههای فرهنگی واداری قائم شهر به بحث، بررسی و مشورت گزارده شد که با نظرات و پیشنهادات اعضا بهترین و راهبردی ترین مسیربرای حل این مشکلات پیش بینی می شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۳۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی  سپاه قائم شهر دومین مجمع شورای راهبردی بسیج شهرستان قائم شهر در حسینیه عاشقان ثارا.. این شهرستان برگزار شد.

در این نشست مهمترین چالشها ومعضلات فرهنگی شهرستان با حضور نخبگان ومسئولان مربوطه در قالب کارگروههای مختلف دردستگاههای فرهنگی واداری قائم شهر به بحث و بررسی ومشورت گزارده می شود که با نظرات و پیشنهادات اعضا بهترین و راهبردی ترین مسیربرای حل این مشکلات پیشبینی می شود.

آقای جوانی مسئول کارگروه سلامت با ارائه گزارشی ازاجرای طرح 15 شب 15 مسجد گفت :  به منظور معرفی مضرات وآسیبهای مواد مخدر در مکانهای هدف که بیشترین آسیبها متوجه آن است به مدت15 شب 15 مسجد را شناسایی وبا ارائه سخنرانی  واطلاع رسانی  خطرات و آسیبهای ایجاد شده در بین افراد کم سن و سال به خصوص 13سال به بالا ودانش آموزان روشنگری شد.وی هدف این طرح راکاهش بیماریهای غیر واگیر،جلوگیری از فروپاشی خانواده ها ودقت نظر خانواده ها در رفتار وارتباطات فرزندان برشمرد.

از جمله طرحهای موفق که در 6ماهه گذشته مصوب واجرایی شده طرح گسترش فرهنگ نماز در مدارس توسط کارگروه تربیتی اخلاقی می باشد که هدف در این طرح پاسخگویی به شبحات ومسائل شرعی واخلاقی وتربیتی دانش آموزان آسیب پذیر وپر خطر در سطح مدارس با بهره گیری از اساتید ومربیان مجرب از حوزه های علمیه با اختصاص دادن به زنگ نمازدر مدارس می باشد.

طرح مادران اثر بخش وتربیت ثمربخش از دیگر طرحهای موفق توسط کارگروه زن وخانواده  با هدف ارائه مشاوره توسط مربیان روانپزشک و روانشناس تربیتی به مادران و خانواده ها در برخورد مناسب با کودکان در خانواده در دو بخش مشاوره مادران در امر فرزند پروری وبخش تربیت دینی فرزندان می باشد.

پیامدها ونتایج برآوردی در این طرح دوستی با فرزندان وحذف فاصله والدین با فرزندان،تقویت بنیه ی اعتقادی فرزندان و ایجاد محیط و بستر مناسب سازگاری والدین با فرزندان در محیط خانه می باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها