دویچه‌له:

تنش تجاری بین آمریکا و اروپا بیشتر شد/ تهدید آمریکا به اعمال تعرفه برای خودروهای اروپایی

پس از اعمال تعرفه برای فولاد و آلومینیوم، ترامپ کشورهای اروپایی را تهدید کرد برای ورود خودروهای اروپایی به آمریکا هم تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد، این مسئله به تشدید بحران تجاری بین اروپا و آمریکا منجر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۹۰۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از واکنش شدید کشورهای اروپایی به اعمال تعرفه گمرکی از سوی دولت ترامپ برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا ترامپ طی توئیتی کشورهای اروپایی را تهدید کرد که برای ورود خودروهای اروپایی به آمریکا نیز تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد این مسئله به تشدید بحران و جنگ تجاری بین دو طرف  منجر خواهد شد.

ترامپ در توئیت خود گفته است: کشورهای دیگر سال‌هاست که در حال منفعت بردن از ما هستند.

ترامپ تهدید کرده است در صورتی که اتحادیه اروپا در قبال اعمال تعرفه گمرکی برای فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا اقدامی تلافی‌جویانه اتخاذ کند برای خودروهای تولیدی اروپا تعرفه وارداتی اعمال خواهد کرد.

روز جمعه اتحادیه اروپا اعلام کرد: برای تلافی سیاست اعمال تعرفه گمرکی از سوی آمریکا برای فولاد آلومینیوم آماده است تا به صورت مشابه برای ورود کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کند.روز گذشته نیز ترامپ نسبت به عدم توازن در مبادلات تجاری بین اروپا و آمریکا انتقاد کرده و تهدید کرد که برای خودروهای تولیدی اتحادیه اروپا که آزادانه به آمریکا صادر می‌شوند تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد.

وی گفت:‌اروپایی‌ها شرایطی را فراهم کرده‌اند که امکان فروش خودروهای آمریکایی از اتحادیه اروپا غیرممکن شده است.

ترامپ طی یک توئیت مجزا گفت:‌آمریکا سیاست‌ها و قراردادهای تجاری بسیار احمقانه‌ای را داشته است.

وی ادامه داد: فرصت‌های شغلی و ثروت ما در حال ارائه شدن به کشورهایی است که سال‌هاست از قبل ما سود می‌برند.

وی گفت:‌آنها به حماقت رهبران ما می‌خندند اما این قضیه دیگر ادامه نخواهد یافت.

اقدام آمریکا در اعمال تعرفه گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا به بالا گرفتن بحران تجاری و احتمال بروز جنگ اقتصادی بین آمریکا و دیگر کشورها به خصوص چین و اروپا منجر شده است.

اتحادیه اروپا،‌کانادا و چین همگی نسبت به این اقدام آمریکا به شدت انتقاد کردند. به علاوه بسیاری از کارشناسان آمریکایی اعلام کردند بالا رفتن قیمت فولاد در این کشور ناشی از بالا رفتن تعرفه گمرکی می‌تواند به افزایش قیمت مواد اولیه بسیاری از شرکت‌های آمریکایی منجر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار