خبرهای داغ:
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی:

متاسفانه بودجه برخی دستگاه ها برگشت می خورد/ مدیران در کنار بسیج برای توسعه مناطق محروم کمک کنند

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران بودجه و قانون برنامه را چقدر مطالعه می کنند آیا ظرفیت های بودجه و قانون برنامه برای منطقه مطلع هستند و احصاء کرده اند که ما از کدامیک از ظرفیت های مواد مختلف بودجه و قانون برنامه می توانیم برای منطقه استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۸۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

محمدرضا امیرحسنخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه سال 97 به استان اظهارداشت: رسیدگی به مناطق محروم در حد مطلوب نسبی در بودجه سال آینده دیده شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 97 رسیدگی به مناطق محروم نسبت به گذشته ارتقاء داشته است عنوان کرد: گازرسانی و آبرسانی به روستاها، آبخیزداری و سهم مناطق محروم استان از نفت را دیدیم.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس افزود: نگاه مجلس و دولت آبادانی نقاط محروم کشور است اما اینکه احساس کنیم فقط توسط دولت و مجلس می تواند تصمیماتی گرفته شود که مناطق محروم آباد و توسعه یافته شوند امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از جاهایی که واقعا به محرومیت زدایی کمک می کند و خوب جلو رفته بسیج است خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی کارهای خوبی را در مناطق مختلف شروع کرده است.

امیرحسنخانی ادامه داد: زمینه سازی کارهای اقتصادی، شناسایی فعالان اقتصادی، کمک به توانمند سازی روستاها و شهرهایی که مشکل دارند را بسیج و سپاه دنبال می کنند و در کنار بسیج خیرین و کارآفرینان هم کمک می کنند.

وی با بیان اینکه ارزشمند است مدیران استان هم در کنار بسیج برای توسعه مناطق محروم کمک کنند متذکر شد: مدیران صرفا قوانین، مقررات و آیین نامه ها را نبینند بلکه شرایط منطقه را هم ببینند و تلاش کنند برای توسعه یافتگی و توانمند سازی مناطق محروم با همین قوانین و آیین نامه های موجود راه حل پیدا کنند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس سپردن توسعه مناطق محروم بر عهده دولت، مجلس یا بسیج را قابل قبول ندانست و یادآور شد: رهبر انقلاب بارها تاکید فرمودند که اقتصادمقاومتی یعنی مشارکت عموم مردم در اقتصاد.

وی با بیان اینکه مشارکت عمومی مردم در طرح های مختلف اقتصادی به نحوه تعامل مسئولان و دست اندرکاران در منطقه بستگی دارد گفت: اگر این تعامل اتفاق بیفتد؛ مردم تکیه گاه اقتصاد می شوند.

امیرحسنخانی اضافه کرد: وقتی مردم در اقتصاد با تمام وجود مشارکت داشته باشند زدن آن اقتصاد کار راحتی نیست و این معنای اقتصادمقاومتی و پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان  باید زمینه مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم سازند اظهارکرد: اگر کسی به عرصه اقتصادی ورود پیدا می کند اول باید تعیین تکلیف کنیم که هدف و مشکل ما چیست که مثلا در خراسان جنوبی اشتغال مشکل ما است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس با بیان اینکه برای ایجاد و توسعه اشتغال در استان همراهی همه دستگاه های زیربط را می طلبد گفت: تامین اجتماعی، بهداشت و درمان، کار، بانک ها، استاندارد، صنعت و معدن، شهرک های صنعتی و غیره باید در این زمینه همراهی کنند. اگر مدیران استان هدف اصلی شان اشتغال و همراهی با اقتصادمقاومتی شود حتما حرف برای گفتن خواهد بود و کارهای خوبی اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی همراهی دستگاه های اجرای در زمینه اشتغالزایی در استان دیده نمی شود تصریح کرد: هرچه دولت در بودجه ببیند افاقه نمی کند چون اصل عمده همراهی مجموعه ها است.

متاسفانه بعضی مدیران بودجه از دستگاهشان برگشت می خورد

امیرحسنخانی با بیان اینکه در بودجه امسال ظرفیت های خوبی دیده شده است با اشاره به چند نکته ضروری تاکید کرد: مدیران بودجه و قانون برنامه را چقدر مطالعه می کنند آیا ظرفیت های بودجه و قانون برنامه برای منطقه مطلع هستند و احصاء کرده اند که ما از کدامیک از ظرفیت های مواد مختلف بودجه و قانون برنامه می توانیم برای منطقه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی مدیران ممکن است بودجه از دستگاهشان برگشت بخورد و نتوانند جذب و تمهید کافی داشته باشند خاطرنشان کرد: حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم اینکه بررسی و تلاش کنیم بودجه ای که به ما اختصاص دادند برگشت نخورد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: استاندار نگاهش اقتصادی، برنامه ریزی و حل مسائل مختلف است که یقینا اگر مسئولان همراهی کنند با استاندار می توانند کارهای خوبی در استان پیش ببرند. در شهرستانها فرمانداران جلودار باشند.

وی با بیان اینکه مدیران مصوبات شورای اقتصادمقاومتی را پیگیری کنند افزود: یقینا می شود کارهای خوبی در استان ما که کمتر برخوردار یا توسعه نیافته است شکل بگیرد. نمی توان گفت استان با این همه معادن و ظرفیت های مختلف، محروم است و تلاش می کنیم که کلمه محرومیت بکار نبریم.

امیرحسنخانی با تاکید براینکه نگاهمان به بالادستی ها نباشد عنوان کرد: از مدیران نه، خود مردم باید شروع کنند و احساس مسئولیت کنند. چه کسی می خواهد به ما کمک کند؟

وی ادامه داد: نباید منتظر باشیم غرب یا وزارتخانه ای به ما کمک کند. باید این فرهنگ جا بیفتد که خودمان مسائلمان را حل کنیم و مدیران کمک کنند که مردم خودشان از ظرفیت ها بهره ببرند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها