مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان:

برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کردستانی در تهران

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری کردستان گفت: سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کردستانی با رویکرد تبیین نقش سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از پانزدهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۷۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  کورش مرادی در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف شناساندن نقش روستا در تولید ملی و همچنین آشنایی بازدید کنندگان از استعدادها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی برگزار می‌شود.

به گفته وی تولیدات کشاورزی و دامپروری (عسل و فرآورده‌های آن) صنایع دستی (قالی و گلیم، ارغوان یا سبدبافی سنتی، سرامیک، سفالگری، نقش‌های برجسته، مجسمه سازی، نازک کاری و صنایع چوپ)، لباس‌های بومی محلی، ساز‌های سنتی، دارو‌های گیاهی مختص کوه‌های کردستان، مصنوعات سنگی، زیورآلات سنتی و دست ساز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌های مناطق روستایی در تولید محصولات متنوع به ویژه در زمینه‌های صنایع کوچک، صنایع دستی و صنایع روستایی و همچنین معرفی جاذبه‌های فرهنگی از قبیل: آداب و رسوم، بازی‌های بومی محلی، آیین‌های مذهبی، پوشش‌ها، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، استعداد‌های جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط شهرنشینان با روستاییان، برقراری ارتباط میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مرادی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه توانمندی‌های روستایی استان کردستان در ۱۳ غرفه و در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در غرفه ایده برتر استان مصنوعات شرکت سرامیک نوین ارائه می‌شود، گفت: گروه آیینی ناله دف پیش از برپایی نمایشگاه برای اجرای آهنگ‌های مذهبی و مولودی خوانی در نقاط مختلف تهران به پایتخت اعزام شده اند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار