شهردار تبریز و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در دیدار با جمعی از اعضای شرکت تجاری آلمانی BSG در خصوص همکاری های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۵۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  در این دیدار طرفین بر شروع همکاری ها در زمینه های اقتصادی، تجاری، انرژی های نو، مسایل زیست محیطی، بازیافت زباله و صنعت چرم و کفش بین تبریز و ایالت راین لند فالز آلمان تاکید کردند.

 شهین باهر در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی گفت: اساسی ترین موضوعاتی که امروزه برای شهرها مهم و اولویت دار است، بحث های اقتصادی است که اساس توسعه شهرها را شکل می دهد.

وی افزود: تبریز یکی از قطب های فعال کفش در منطقه خاورمیانه است. این صنعت علیرغم فعال بودن در کنار صنعت های مثل فرش تبریز نیاز به علم و تکنولوژی های جدید در زمینه مد و طراحی دارد تا بیشتر از قبل بتواند بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد.

شهین باهر بیان کرد: شروع این روابط می توانند تولیدکنندگان را با روش های بروز و جدید که در آلمان اجرایی می شود، آشنا کند و از طرفی موقعیت این امکان ایجاد می شود تا تولیدکنندگان آلمانی نیز در تبریز سرمایه گذاری کنند و این صنعت تبریز جهانی شود. 

دکتر شکور اکبرنژاد، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بر روابط پایدار بین شهر تبریز و ایالت راین لند فالز علی الخصوص در زمینه مسائل علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان علمی و تیزهوش دانشگاه های تبریز در زمینه اختراعات محصولات جدیدی را ارائه می دهند که با گسترش این روابط می توان تجاری سازی کرد و به تولید انبوه رساند.

در ادامه دیدار اونال کایمکچی یکی از مدیران ارشد ترک تبار این شرکت اقتصادی، اشتراکات تاریخی و فرهنگی با آذربایجان و ایران را یکی از دلایل و اولویت خود برای حضور در تبریز عنوان کرد و افزود: شهر پرماسنس آلمانی یکی از قطب های صنعت کفش چرم آلمان و اروپاست که به روزترین متدهای دنیا در زمینه طراحی و کیفیت در آن رعایت می شود و از طرفی شهر تبریز نیز در این منطقه از جهان رتبه برتر در زمینه کفش را دارد که با همکاری های متقابل در زمینه جنس و کیفیت می توان از تجارب همدیگر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: علاقمندیم که طولانی مدت با تبریز رابطه داشته باشیم و روابط پایدار تعریف شود تا بتوانیم از تبریز و ظرفیت های آن استفاده کنیم و این همکاری ها باعث افزایش بیشتر معاملات تجاری، دانشگاهی و علمی شود.

ارسال نظرات