رئيس پليس فتا آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی که با به دست آوردن رمز کارت حساب اشخاص اقدام به برداشت از حساب آن ها به مبلغ 145 میلیون و 450 هزار ریال به صورت غیرمجاز کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۴۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن محمودی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به برداشت از حساب آنها به صورت غیرمجاز کرده است، مراتب در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه، شکات همگی اظهار کردند که اخیراً از یک فروشگاه اقدام به خرید کردند که در تحقیقات،صاحب فروشگاه اعلام داشت که با درج آگهی در سایت دیوار تحت عنوان جذب شاگرد، فردی با مراجعه به فروشگاه مدت چند روز مشغول به کار بوده و سپس بدون اطلاع فروشگاه را ترک کرده است.

محمودی اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت هویت واقعی فرد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از منزل متهم  یک دستگاه اسکیمر و تعدادی کارت خام و کارت هدیه بانکی کشف شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد،تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده، متهم با اعلام اینکه از طریق درج آگهی‌هایی با عنوان استخدام و اعطای دیپلم در سایت دیوار، شناسنامه و کارت ملی سه نفر را به دست آورده و سپس به نام افراد مذکور سیم کارت خریداری کرده است و با تهیه یک دستگاه اسکیمر (کپی‌کننده کارت‌های بانکی) و تعدادی کارت خام و کارت هدیه بانکی اطلاعات کارت‌های افراد را در آنها کپی‌برداری کرده و با پوشاندن چهره خود اقدام به خرید از حساب افراد می‌کرده است.

محمودی گفت: توصیه می‌شود شهروندان در انجام اقدامات مالی و ارائه اطلاعات شخصی خود به دیگران دقت لازم را داشته باشند تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران واقع نشوند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد، در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره‌های 2188756  و 110 موضوع را به پلیس اطلاع برسانند و در صورت هرگونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها