خبرهای داغ:
افشار گفت: به دلیل اهمیت موضوع حوزه سایبری، طبق مصوبه، یک درصد اعتبارات همه دستگاه های اجرایی باید به بحث پدافند غیرعامل تعلق گیرد
کد خبر: ۸۹۹۵۸۳۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین محمد افشار مدیر کل پدافند غیرعامل استان قزوین در پنجمین مجمع بسیج شهر قزوین بیان کرد: با توجه به رشد علم و فناوری، شرایط زندگی در دنیا بسیار بهتر از گذشته شده اما تهدیدات سایبری دو چندان شده است.
وی گفت: بخش عمده این تهدیدات مربوط به حوزه های زیرساخت های مختلف در کشورها از جمله ایران و شهرهای مختلف کشور است.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار کرد: استکبارستیزی، منابع انسانی باارزش، ایدئولوژی استکبار ستیزی جمهوری اسلامی موجب شده تا کشور ما مورد هجمه های مختلف و از جمله تهدیدات سایبری از سوی دشمنان قرار گیرد.
افشار افزود: سه تهدید با عناوین تهدیدات سخت، تهدیدات مردم محور و تهدیدات فناوری پایه یا جنگ نرم در کشورهای مختلف وجود دارد. که شامل حوزه های سایبری ایدئولوژیک و هسته ای و غیره و عملیات روانی تهدیدات اقتصادی می شود.
وی عنوان کرد: در حوزه تهدیدات مردم محور، بستر تهدیدات و حملات در حوزه مردم است که مورد بررسی قرار گرفته و در سال های اخیر، طرح سواد رسانه در استان مطرح شد و ما به این جمع بندی رسیدیم‌ که سواد رسانه می تواند در پیشبرد امر مفید باشد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: تهدیدات صنعتی در درجه دوم قرار دارد. دفاع سایبری در دستگاه های اجرایی به عنوان طرح نهایی مطرح شد که با رویکرد دستگاه ها اجرایی خواهد بود.
افشار یادآور شد: امسال سه حمله سایبری از طرف آمریکا به کشورهای دیگر از جمله ایران وارد شد‌ و ما سعی کردیم این فضا را در بخش مختلف تقسیم بندی کنیم ‌که بر اساس اسناد و قوانین بالادستی بوده است.
وی اضافه کرد: طرح پیشنهادی ما بحث افزایش درجه قابلیت اطمینان شبکه ها بود که ارتقا دانش کاربران، تجهیزات ایمن شده سیستم های نرم افزاری، توجه به سخت افزارها و مواردی در این حوزه می باشد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: راهکارهای تحقق طرح، آموزش های عمومی، بومی سازی نرم افزارها، به روزسانی سخت افزارهای شبکه ای، نحوه دسترسی کاربران و مجوزهای موجود، ذخیره سازی مطمئن می باشد.
افشار ادامه داد: با توجه به برخورداری های موجود در بعد کلان، وجود کمیته های پدافند غیر عامل و توسعه رشته های دانشگاهی، ارتقا طرح، قابل اعتماد بودن سامانه های ارتباطی در استان، رصد و پایش دستگاه های اجرایی، همکاری پایدار در حوزه سایبری میان بخش دولتی، بخش امنیتی و بخش خصوصی می توان برنامه های موثری را طراحی کرد.
وی در پایان عنوان کرد: به دلیل اهمیت موضوع حوزه سایبری، طبق مصوبه، یک درصد اعتبارات همه دستگاه های اجرایی باید به بحث پدافند غیرعامل تعلق گیرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها