آغاز ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در چهار محال و بختیاری

سرپرست معاونت فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی استان از آغاز ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در چهار محال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۲۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید عزیز الله میراحمدی گفت: بعد از برگزاری نخستین نشست ستاد اعتکاف در این استان، به منظور هماهنگی و ساماندهی سایت ثبت نام اعتکاف به نشانی www.etekafchb.ir نشستی با حضور کارشناسان فرهنگی برگزار شد.

 وی ادامه داد: طبق هماهنگی با مسئول سایت اعتکاف این سامانه از شنبه 12 اسفند 96 فعال است و به مرور لیست مساجد شهرستان ها و روستاهای استان به این سامانه اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: ادارات شهرستانی با معرفی یک نفر به عنوان رابط سامانه، به پیشرفت کار و تجمیع کردن اطلاعات و آمار و ارقام کمک شایانی خواهند کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره كل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با هماهنگی های به عمل آمده با نهاد نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه ها و همچنین مسئول تشکل های دانش آموزی در اداره آموزش و پرورش، پیش بینی می شود امسال اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی هم برگزار شود. 

وی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی مناسب است تا جوانان و نوجوانان ما به دشمنان انقلاب و دسن اسلام ثابت کنند، پای دین و اعتقادات خود هستند، بیان کرد: اعتکاف اثرات بسیار خوبی بر جامعه یجوان ما دارد و همان گونه که تا کنون جوانان و نوجوانان ما در برهه های مختلف به خوبی ظاهر شده اند، در اعتکاف امسال هم شاهد استقبال خوب انها خواهیم بود.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به زمان اعتکاف که از 11 تا 13 فروردین 97 است، گفت: کسانی که امسال معتکف می شوند، حضورشان بیانگر این است که حاضرند از همه چیز خود در راه خدا بگذرند و باید دانست اعتکاف از یک سو نماد مبارزه با استکبار و از سوی دیگر پاسداشت ارزش های دینی و اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه اعتکاف بهترین زمان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان تا بن دندان مسلح دین و انقلاب است، گفت: با توجه به اینکه دشمنان با قدرت رسانه و گسترش فضای مجازی و اینترنت بر روی جوانان تمرکز کرده‌اند تا نسبت به باورهای دینی و معنوی در آنها سستی ایجاد کنند و با وجود فرقه ها و نحله های مختلف سعی در مقابله با دین اسلام را دارند، مراسمی مانند اعتکاف تمامی برنامه‌ریزی‌های آنها را خنثی می‌کند.

حجت الاسلام میراحمدی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که هر فرد در زندگی دارد، افزایش بنیه علمی و اعتقادی خود است، فرصت هایی همچون اعتکاف که انسان وقت کافی برای عبادت و بندگی دارد، بهترین زمان برای خود سازی و خدا شناسی است.

ارسال نظرات