مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در روز ۱۷ اسفند؛ طرح «کتابخانه گردی» در ۱۰ کتابخانه عمومی استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۲۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
به گزرش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح «کتابخانه‌گردی» امسال برای نخستین بار، به صورت ویژه در ۴۶۷ کتابخانه عمومی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

احمدی عنوان کرد: دعوت از هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان، اصحاب رسانه، اعضای انجمن‌های ادبی، دانشگاهیان، دانش آموزان، نخبگان، گروه‌های مرجع و اقشار مختلف مردم برای حضور و بازدید از کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های اجرای طرح کتابخانه گردی است.

وی ادامه داد: در این طرح از مسئولان به ویژه استاندار، نماینده، ولی فقیه، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان برای حضور در کتابخانه‌های عمومی دعوت به عمل می‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح «کتابخانه گردی» در ۱۰ کتابخانه، تصریح کرد: بر اساس برنامه این طرح در کتابخانه‌های عمومی شهید مطهری سنندج، ملامحمد امینی سقز، نبی اکرم (ص) بانه، شهید مدرس قروه، شهید نعمتی کامیاران، شهید بارنامه سروآباد، دکتر مجید شهریاری دهگلان، امام خمینی (ص) مریوان، شهید نجات اللهی بیجار و شهید بهشتی دیواندره اجرا می‌شود.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی که طرح کتابخانه گردی در آن‌ها اجرا می‌شود از ساعت ۷:۳۰ صبح لغایت ۱۹ عصر روز پنج شنبه ۱۷ اسفند، آماده پذیرایی از مهمانان و بازدیدکنندگان است.

احمدی بیان کرد: عضوگیری رایگان از علاقمندان در کتابخانه‌های منتخب از بازدیدکنندگان و علاقمندان یکی از برنامه‌های مهمی است که همزمان با اجرای طرح توسط کتابداران انجام می‌شود.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه هر سال برنامه‌های متنوعی را به منظور جلب توجه اقشار مختلف به مقوله مطالعه اجرا می‌کند که طرح «کتابخانه گردی» در سال جاری یکی از آن هاست.

وی در پایان خواستار حضور مردم کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه است چرا که این امر در نهایت به توسعه فرهنگی جامعه و توسعه در سایر بخش‌های کشور منجر می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات