خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امسال بیش از ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان خراسان جنوبی به سفر معنوی راهیان نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۱۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوذر صلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: امسال هم همانند سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خراسان جنوبی به سفر معنوی و تاثیر گذار راهیان نور اعزام می شوند.

 

وی عنوان داشت: این اردو که ثبت نام آن از یک ماه پیش در بسیج دانشجویی دانشگاههای استان آغاز شده در برخی دانشگاهها پس از قرعه کشی با حضور ۴۰۰ دانشجوی برادر و بیش از ۸۰۰ دانشجوی خواهر انجام می شود.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه این دانشجویان در قالب ۲۷ اتوبوس از سراسر استان به این سفر معنوی خواهند رفت افزود: از دهم اسفند اولین اعزام انجام می شود و تا بیست و پنجم اسفند سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: همه دانشجویان در طول این مدت و در سه بازه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند که دو بازه اول و دوم مخصوص خواهران و بازه سوم ویژه برادران می باشد.

 

وی عنوان داشت: امروز 14 اسفند بازه دوم اعزام ویژه خواهران است و در 18 اسفند نیز برادران اعزام می شوند.

 

صلاحی ادامه داد: زائرین عزیز دانشجو در این سفر که با هدف بازدید از مناطق عملیاتی جنوب در استان خوزستان انجام می شود از یادمانهای والفجر ۸ در اروند کنار، خرمشهر، نهر خین، شلمچه، طلائیه، هویزه، دهلاویه، چزابه، کانال کمیل، فکه و فتح المبین و برخی اماکن به جامانده از آن دوران نظیر بیمارستان صحرایی و معراج شهدا بازدید به عمل خواهند آورد

 

وی اظهارداشت: برخی برنامه های جانبی نیز در این سفر معنوی پیش بینی شده که از جمله مهم ترین ها شرکت دانشجویان عزیز در برنامه جذاب رزمایش شبانه در اردوگاه، زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در بازگشت و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در اتوبوس ها در طول مسیر است که برای اولین سال به طور منسجم تر برنامه ریزی شده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: با توجه به سابقه بسیار خوب و تجربه های موفق این اردو در سالیان گذشته و مدد شهدا بحمدلله راهیان نور از جمله برنامه های بسیار تاثیر گذار و ارزشمند بسیج است که توانسته خیل عظیم دلدادگان به شهدای عزیز را به خود جذب کند و همه ساله تعداد زیادی از دانشجویان با عشق و علاقه فراوان سعی در شرکت در این اردوی معنوی دارند.

 

وی ادامه داد: این سفر تاثیرات بسیاری بر دانشجویان عزیز می گذارد از جمله آشنایی با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش روحیه جهادی و ولایتمداری خصوصا که شعار امسال کاروانهای راهیان نور " ولایتمداری، رمز عبور از فتنه ها" انتخاب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها