امام جمعه بنجار گفت: خانواده از سوی فضای مجازی کارکردهایش را از دست می دهد
کد خبر: ۸۹۹۵۷۹۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، بلوغ زودرس و از بین رفتن صله رحم ثمره استفاده نادرست از فضای مجازی
مقوله‌ای که این روز‌ها به سرعت در حال نفوذ و رشد در خانواده و جامعه شده فضای مجازی و فن آوری اطلاعات است که در کنار عملکرد مثبت به شدت جامعه را تهدید می‌کند.

همه روزه زمان بسیاری از افراد در گشت و گذار در اینترنت به ویژه نرم افزار‌های پیام رسان از قبیل: تلگرام، واتساپ و اینستاگرام سپری می‌شود و دوستان و روابط افراد در فضای مجازی بیشتر از فضای واقعیت می‌باشد.

با اینکه اینترنت و فضای مجازی کارکرد‌های مثبتی دارد، اما به دلیل استفاده نادرست از سوی کاربران، این فضا به محیطی ناامن و دارای کارکرد‌های کاملا منفی مبدل شده است.

شیوع تنهایی و انزوا با گسترش فضای مجازی

امام جمعه بنجار عنوان کرد: یکی از چالش‌های تاثیر گذار امروز در بعد تربیتی استفاده نادرست از فن آوری اینترنت و فضای مجازی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا افزود: با اینکه اصل ارتباطات و فضای مجازی بسیار خوب و پسندیده است، اما چون استفاده از آن بی حدومرز و در عین حال سن وسال نمی‌شناسد در مقابل تربیت که قانون و ضابطه دارد چالش برانگیز می‌باشد.

وی افزود: در فضای مجازی و اینترنت متاسفانه اطلاعات جنسی و غیراخلاقی به آسانی در دسترس فرزندان قرار می‌گیرد، در صورتی که آسیب‌های فراوان با خود به همراه دارد.

امام جمعه بنجار تصریح کرد: استفاده نادرست از فضای مجازی موجب افت تحصیلی، اتلاف وقت و القا بی نظمی، اعتیاد به فضای مجازی، انزوا و تنهایی، گسترش هرزه گری و بی بندوباری، بلوغ زودرس، ترویج باور‌های انحرافی، به خطرافتادن حریم شخصی، کاهش اعتمادبه نفس و کورشدن استعداد‌ها وخلاقیت می‌شود.

حجت الاسلام پارسا اظهار کرد: باید مسئولین و والدین نسبت به سالم سازی فضای رسانه‌ای چه در جامعه و چه درخانه اقدام جدی کنند چرا که آزادی بی حد و مرز رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی مانع تربیت صحیح نسل‌های بعدی خواهد شد و در آینده نظام کشور و نظام خانواده را به مخاطره می‌اندازد.

امام جمعه بنجار ابراز کرد: آموزش و آگاهی از چگونگی و اهداف رسانه‌ها به فرزندان کمک بسیاری می‌کند و آنان را در برابر مضرات فضای مجازی مصون می‌کند.

وی تاکید کرد: صله رحم به قرارگرفتن در جمع، تفریحات سالم، تربیت اسلامی و ترک اعتیاد اینترنتی فرزندان و اعضای خانواده کمک می‌کند
ارسال نظرات