خبرهای داغ:
یک متخصص ارولوژی و جراح کلیه، همزمان دو عمل جراحی (پیلوپلاستی و خروج سنگ کلیه) را بدون بیهوشی کامل بر روی کلیه خانمی 48 ساله انجام داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۷۶۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، دکتر شهرام رزمجو، متخصص ارولوژی و جراح کلیه یکی از پزشکان حاذق در مناطق محروم است که سالها در این مناطق، علیرغم کمبود امکانات دست به جراحی‌های نادر زده است. وی که چندین سال در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس خدمت کرده، به تازگی در بیمارستانی در شهر یاسوج خدمت را آغاز کرده تا مردم محروم این منطقه نیز از وجود پزشکی بسیجی که دست به جراحی‌های نادر می‌زند، محروم نمانند.
خروج تومور ۱۲ کیلویی از کلیه مردی ۵۰ ساله، انجام عمل جراحی بسته کلیه به روشی نادر در ایران، عمل جراحی کلیه صیادی که بر اثر برخورد با صخره ترکیده شده بود و .... از عمل‌های خاص این پزشک متخصص است.

دکتر شهرام رزمجو، در گفتگو با خبرنگار طنین یاس از یک جراحی موفق دیگری که اخیرا به روش خاصی انجام شده، صحبت کرد.


این پزشک متخصص گفت: خانم ۴۸ ساله‌ای به علت درد در پهلوی چپ مراجعه کرد. در سونوگرافی سنگ بزرگ کلیه تشخیص داده شد و در بررسی‌های بیشتر با سی تی اسکن شکم، تشخیص سنگ کلیه 5 سانتی متری بهمراه تنگی لگنچه کلیه مطرح شد.


جراحی پیلوپلاستی که در این بیمار انجام شد، هرگونه تنگی در لوله حالب به منزله فشار به گلو و خفه کردن کلیه است که انسداد حالب جزء عمل‌های اورژانس ارولوژی به حساب می‌آید و درمان تنگی‌های اتصال حالب به لگنچه به روش لاپاراسکوپی پیلوپلاستی بهترین نوع جراحی است.


 با توجه به شرایط، بیمار کاندید جراحی ترمیم کلیه و خروج سنگ شد که این عمل معمولا با بیهوشی عمومی انجام می‌شود اما به علت چاقی زیاد بیمار و مشکلات قلبی، بیهوشی عمومی با خطر بالای عوارض قلبی و ریوی همراه بود و به همین خاطر تصمیم بر انجام جراحی با بی حسی اسپاینال ( بی حسی موضعی) گرفته شد.


این نوع جراحی بصورت باز، با بی حسی از کمر و بدون بیهوشی کامل خاص است. خوشبختانه عمل جراحی پیلوپلاستی و خروج سنگ کلیه با این روش برای اولین بار با موفقیت انجام شد و کلیه بیمار از نارسایی مزمن نجات یافت و اکنون نیز از بیمارستان ترخیص شده است.
در این عمل ویژه زحمات خانم دکتر دستاران، متخصص بیهوشی و آقای نادریان تکنسین اتاق عمل، شایسته قدردانی است.

 


ارسال نظرات