فرماندار گلوگاه گفت: از ابتداي جاري تا پايان دي ماه 169 پرونده از دادگستري به اورژانس اجتماعي بهزيستي شهرستان براي پيشگيري و مشاوره ارجاع داده .
کد خبر: ۸۹۹۵۷۴۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، محمد رضا تباکی در جلسه پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق در گلوگاه گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان دی ماه ۱۶۹ پرونده از دادگستری به اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان برای پیشگیری و مشاوره ارجاع داده .

وی افزود: از مجموع ۱۶۹ پرونده که بهزیستی ارجاع داده شد است، ۲۶ پرونده  آن عامل بیکاری بوده، ۲۱ پرونده اعتیاد، ۱۹ پرونده دخالت نابجا و غیر کارشناسی خانواده‌ها بوده است.

فرماندار گلوگاه گفت: ۱۷ پرونده خیانت و ازدواج مجدد، ۱۷ پرونده عدم مهارت زندگی، ۱۰ پرونده مشکلات جنسی در زوجین، ۹ پرونده سوء زن و ضرب و شتم بوده و همچنین ۶ پرونده اختلالات روحی و روانی زوجین که قبل از ازدواج اطلاعی از این موضوع نداشته‌اند، منجر به طلاق شدند.

این مسئول ادامه با اشاره به تعداد سمن‌ها یا گروه‌های مردم نهادهایی که در شهرستان گلوگاه فعالیت می‌کنند، گفت: موسسه طلوع خوشبختی زندگی، گروه فرهنگی اجتماعی، اورژانس اجتماعی، گروه‌های محلی، مرکز مشاوره آموزش و پرورش، گروه‌های مشاوره سپاه و نیروی انتظامی، قوه قضاییه به صورت رسمی و غیر رسمی در حال فعالیت هستند.

تباکی بیان کرد: در طی چند ماه گذشته اورژانس اجتماعی در گلوگاه بر پا شد و بیش از ۳۰ پرونده فقط توسط اورژانس اجتماعی و مشاورین آن؛ برگشت به زندگی زوجین را داشتیم.

وی اظهار کرد: اقدامات انجام شده به صورت مستمر اعم از آموزش از طریق رسانه و فضای مجازی بین خانواده‌ها برای فراگیر کردن فرهنگ گفتگو، تقویت اخلاق، معنویت، صمیمیت در خانواده، توسعه مراکز آموزشی مشاوره خانواده قبل و بعد ازدواج، برگزاری کلاس‌های آموزشی مدیریت بحران برای خانواده‌ها و جوانان برای قبل ازدواج و زوج‌هایی که دچار اختلاف هستند و ایجاد توسعه، تقویت مراکز امداد و ارشاد در کنار دادگاه خانواده برای کمک به خانواده‌های دچار اختلاف از قبیل اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از طلاق در گلوگاه است.

وی اضافه کرد: برگزاری آموزشی حقوقی در زمینه ازدواج، مشاوره خانواده برای دختران و پسران  در آستانه ازدواج، آموزش و استفاده از فرهنگ و مولفه‌های دینی، اسلامی  و اخلاقی در تحکیم بنیان خانواده ، آموزش و دانش افراد خانواده  و اموزش جوانان از ازدواج‌های ناسنجیده و همچنین ارسال نکته‌های آموزشی کوتاه از طریق ارسال پیامک‌های انبوه هم از قبیل فعالیت‌ها بوده است.

وی در خصوص این که اکثر طلاق‌ها در شهرستان گلوگاه ریشه قتصادی و اعتیاد دارند گفت: یکی از دلایل طلاق در گلوگاه بیکاری و فقر است که در سال‌های قبل نسبت آن بهتر و کمتر بود و همچنین مشکل اعتیاد در شهر نسبت به روستاهای تابعه بیشتر است .

فرماندار گلوگاه با اشاره به معضلات دیگر طلاق در شهرستان، افزود: تعصب و دخالت، حمایت و مشاوره نادرست خانواده بعد از ازدواج یکی از مشکلات دیگر گرفتن طلاق در گلوگاه است.

تباکی اظهار داشت: عدم توجه زوجین به نیازهای جنسی یکدیگر که این خود ریشه در مشکلات مالی، بیکاری و فقر دارد که ذهنیت آنها بر کل زندگی بر هم می‌خورد و منجر به طلاق می‌شود.

وی در پایان در خصوص طلاق توافقی اضافه کرد و گفت: متأسفانه این تعداد در شهرستان زیاد شده و  به دلیل بالا رفتن سطح توقع‌ها، خیانت، اختلافات فرهنگی، شغلی، اجتماعی، تحصیلی و عدم فرزند خواهی در بین روابط زوجین امری اجتناب ناپذیر است که به صورت توافقی از هم جدا می‌شوند .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها