خلع ید ۱۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در گلوگاه

دادستان گلوگاه گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی نسبت به آزاد سازی حریم رودخانه تاکنون با صدور دستورات قضایی بیش از سيزده هزار متر مربع از اراضی ملی از ید متصرفین خلع ید شد .
کد خبر: ۸۹۹۵۷۴۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، رحمت عشقی واسوکلایی با اشاره به طرح خلع ید اراضی ملی در گلوگاه، اظهار داشت: به منظور حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی نسبت به آزاد سازی حریم رودخانه تاکنون با صدور دستورات قضایی بیش از سیزده هزار متر مربع از اراضی ملی از ید متصرفین خلع ید شد .

وی افزود : به منظور پیشگیری از تجاوز به اراضی ساحلی به صورت دوره‌ای تیمی از مجموعه دادگستری با حضور کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری و نمایندگان سپاه و نیروی انتظامی از اراضی ساحلی بازدید میدانی انجام می‌دهند.

دادستان گلوگاه در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز افزود: در این مورد بر تمامی دهیاران و شورای اسلامی روستاها تکلیف کرده‌ایم در صورت مشاهده ساخت ساز غیر مجاز به ادارات مربوطه و یا به این دادستانی اطلاع رسانی شود، تا اقدامات موثر قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در راستای اطلاع رسانی بهتر اقدام به نصب بنر با محتوا و مصادیق تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها جهت اطلاع رسانی عموم مردم در شهرستان انجام شده است.

عشقی تأکید کرد: این دادستانی به صورت دوره‌ای استعلامی از اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در خصوص اقدامات ماهانه دریافت و اقدام پایشی و آمار سرزمینی انجام می‌دهد که در صورت مشاهده هر گونه تصرف با جدیت برخورد می‌شود .

وی با اشاره به چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان گفت: تمامی دهیاران و شوراههای روستاها را مکلف به ارائه آمار اعم از چاه‌های مجاز و غیر مجاز نموده و همچنین مذاکرات و هماهنگی‌هایی با اداره امور آب این گلوگاه در خصوص شناسایی چاه‌های غیر مجاز انجام پذیرفته تا گزارشی از افراد خاطی در این خصوص به دادسرا اعلام تا اقدامات قانونی صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به خشک سالی اخیر در سال جاری دو جلسه با شورای کشاورزان و ادارت مربوطه در خصوص مجوزهای حفر چاه انجام پذیرفته است  که در این مورد  هشدارهای لازم و برخورد قانونی با کسانی که اقدام به حفر چاه غیر مجاز کنند، انجام  خواهد شد و اداره امور آب این شهرستان مکلف شد تا اطلاع ثانوی از هرگونه مجوز حفر چاه خود داری نمایند.

دادستان گلوگاه در راستای اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان، اظهار داشت: در این خصوص کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و اولیای آنان در مدارس مختلف برگزار شد و در مورد وضعیت اجتماعی جامعه، فضای مجازی و نحوه برخورد، برقراری ارتباط با افراد جامعه آموزش‌هایی صورت پذیرفت و هشداری‌های لازم در مورد اختلافات خانوادگی، طلاق و اثرات آن بر فرزندان، خانواده و جامعه بازگو ش

ارسال نظرات
پر بیننده ها