خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: تمرکز در حوزه‌های علمیه خواهران باید بر تربیت مبلغان دینی باشد تا این مبلغان بتوانند در عرصه‌های مختلف از جمله اخلاق، خانواده و ... اثرگذار باشند.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۹۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
تمرکز در حوزه‌های علمیه خواهران باید بر تربیت مبلغان دینی باشد/ کاهش هزینه‌ها در حوزه ضروری است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: من با حوزه‌های علمیه خواهران آشنایی دارم و از نخستین افراد در تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران بودم.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران باید به این نکته توجه شود که زنان برای چه‌کاری ساخته شده‌اند، به این معنی که تنها عده‌ای از بانوان طلبه می‌توانند آن توقعی که از مردان وجود دارد را برآورده کنند، چراکه بانوان وظیفه مهم مادری و همسری را نیز برعهده دارند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: به دلیل مشغله بسیار زیاد، بسیاری از بانوان طلبه نمی‌توانند دروس حوزوی را تا مرحله اجتهاد ادامه دهند و تعداد کمی هستند که می‌توانند به این مدارج علمی دست پیدا کنند که بانو مجتهده امین در گذشته و خانم گلگیری در حال حاضر از جمله این افراد هستند.

وی خطاب به مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تمرکز شما در حوزه‌های علمیه خواهران باید بر تربیت مبلغان دینی باشد تا این مبلغان بتوانند در عرصه‌های مختلف از جمله اخلاق، خانواده و... اثرگذار باشند و در همین راستا باید ابزار تحقیق مانند قرآن، نهج‌البلاغه و روایات به آن‌ها تدریس شود تا بتوانند در پرتو آموزه‌های قرآنی و روایی، در میان بانوان جامعه اثرگذار باشند؛ بنابراین دروس تخصصی مانند رسائل و کفایه برای بسیاری از طلاب خواهر مفید نیست.

آیت‌الله سبحانی به بیان توصیه‌های مدیریتی پرداخت و ادامه داد: باید سعی کنید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید. کار‌ها و فعالیت‌ها باید با نیرو و هزینه کمتر و تمرکز بیشتر انجام شود و در مجموع مدیریت باید به‌گونه‌ای باشد که در صورت کاهش و حتی قطع شدن بودجه با مشکلات حاد مواجه نشوید.

وی عنوان کرد: مدیریت باید با پول کم و نیروی متخصص و کاربلد انجام شود چراکه گسترش و توسعه مدیریت موجب ضرر نظام جمهوری اسلامی و سازمان‌ها می‌شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: واسپاری امور حوزه‌های علمیه به مدارس و استان‌ها امری پسندیده و خوب است و موجب می‌شود تا افرادی از حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شوند که توانایی مدیریت امور و مدارس علمیه خواهران را داشته باشند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه نویسندگان و قلم به دستان نباید از افرادی باشند که دیدگاه خوبی نسبت به دین ندارند گفت: از میان بانوان طلبه باید نویسندگانی تربیت شوند تا از ارزش‌های اسلامی دفاع و مسائل مختلف از جمله حجاب، عفاف و جایگاه زن در اسلام را تبیین کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها