خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور در گلپايگان
نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اوقاف سه ماموریت اصلی را دنبال می کند، گفت: ترویج قرآن، مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه وموقوفات از جمله ماموریت ها و وظایف اوقاف است.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۶۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در مراسم افتتاح ۱۵ واحد مسکونی موقوفه حاج حسن شهریاری که امروز در این ساختمان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سرمایه های مهم کشور موقوفات و بقاع متبرکه هستند.

نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اوقاف سه ماموریت اصلی را دنبال می کند، گفت: ترویج قرآن، مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه وموقوفات از جمله ماموریت ها و وظایف اوقاف است.

وی با بیان اینکه، مسابقات قران، آموزش روخواني و روانخواني، تلاوت و حفظ قران در این مجموعه پیگیری می شود، عنوان کرد: دانشگاه علوم قرانی اکنون بیش از ۵ هزار دانشجو در حال تحصیل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه مأموریت دوم اوقاف مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه می باشد، تصریح کرد: درسراسر کشور بیش از ۸ هزار بقعه وجود دارد که برخی از آنها از علما و بزرگان و مشاهیر می باشند.

نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه مأموریت سوم، اداره اوقاف موقوفات در سراسر کشور می باشد، اضافه کرد: همه موقوفات که صد در صد در اختیار ماست و مدیریت می کنیم، بصورت فعال و با قدرت و با صلابت پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به این مطلب که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، بیان کرد: مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور یکی از سازمان هایی که با برنامه تبدیل به یک سازمان پویا و فعال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با  بیان اینکه از اول انقلاب تا پایان سال ۸۸ حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ متر مربع ساخت و ساز در امامزادگان داشتیم، مطرح کرد: سال ۸۹ تا پایان ۹۵، شش میلیون و پانصد هزار متر مربع ساخت و ساز بوده که در مدت حدود ۸ سال به اندازه ۳۰ سال کار شده است و این از عنایات اهل بیت و کمک هایی مردم و تلاش مسئولان است.

نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به موقوفه حاج حسن شهریاری، خاطر نشان کرد: این موقوفه در شهر گلپایگان برای حوزه علمیه و طلاب با حمایت های  حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ساخته و با حضور ایشان افتتاح شد.

وی افزود: این موقوفه مورد بهره برداری حوزه های علمیه و طلاب قرار خواهد گرفت و در خدمت اسلام و قرآن و  دوستداران اهل بیت خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه موقوفات کشور از اماناتی است که در اختیار همه ما قرار دارد، تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم و حق این امانت الهی را ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور، با عنوان اینکه بخشی از این کار صورت گرفته اما هنوز حق بخشی از موقوفات را ادا نمی کنیم، تصریح کرد: باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم، واقفین این کار را انجام دادند تا از سرمایه آنها در مملکت خدمت شود .

وی گفت: اصحاب رسانه می توانند در این جهت عالمانه و هنرمندانه اطلاع رسانی کنند و افکار عمومی را در این جهت هدایت نمایند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، افزود: ادای نیت واقف و انجام آن شرعا واجب است و وظیفه داریم نسبت به این موضوع توجه و عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز موقوفه حاج حسن شهریاری توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی در خاتمه در خصوص وقف قسمتی از زمین فرودگاه امام خمینی(ره)، برای امامزادگان گلپایگان، بیان کرد: این امر یکی از وظایف ما است که حتما کمک خواهیم کرد و این مورد در محاکم قضایی در دست اقدام و پیگیری می باشد.

خبرنگار:فريبا ساماني

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها