خبرگزاری بسیج: 257فقره وام كارگشايي در 11 ماهه سال جاری به مددجویان و نيازمندان واجد شرایط منطقه 19 پرداخت شد.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۴۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران گزارشي از خدمات ارائه‌شده اين نهاد از ابتدای امسال در بخش پرداخت و گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه يكي از خدمات اين نهاد به نیازمندان است و تعداد 257وام كارگشايي در 11 ‌ماهه امسال به مبلغ یک میلیارد و 22 میلیون تومان از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولايت پرداخت‌شده است.

وي افزود: از اين تعداد 118 فقره به مددجويان تحت حمايت و 139فقره به متقاضيان نيازمند واجد شرايط از طريق صندوق امداد ولايت پرداخت‌ شده است.

سامانی گفت: در این مدت زمان پرداخت وام کارگشایی برای كمك ‌هزينه درمان، ازدواج، تحصیل و اشتغال از جمله مهمترین موارد پرداخت وام گارگشایی بوده است.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران یادآور شد: هم اکنون 49خانوار نیازمند به وام کارگشایی در نوبت انتظار داریم که امیدواریم بتوانیم به این تعداد خانوار نیز خدمت رسانی کنیم.

وی با بیان اينكه پرداخت كمك‌هاي موردي يكي ديگر از اقدامات كميته امداد در حمايت از خانوارهاي نيازمند است، گفت: كمك‌هاي موردي در قالب خريد و تعمير لوازم‌خانگي، اجاره مسكن، درمان، آموزشي، فرهنگي و كمك‌هزينه زندگي به مددجويان پرداخت مي‌شود.

سامانی افزود:379 خانوار مددجو و چهار خانوار غیرمددجو در 11 ماهه امسال از كمك‌هاي موردي به مبلغ بیش از 93 ميليون تومان بهره‌مند شدند و هم‌اكنون 89 خانوار در انتظار دريافت كمك موردي هستند.

وی یادآور شد: بیشترین تقاضا برای پرداخت کمک موردی در این مدت زمان برای موارد جهیزیه، درمان، اجاره مسکن و معیشت بوده است.

وی با اشاره به اينكه تسهيلات نظام‌ وظيفه به شش مددجوي تحت حمايت اين نهاد تا پايان بهمن ماه امسال ارائه‌شده است، افزود: انتقال محل خدمت و كاهش تعرفه خدمات سربازي ازجمله خدمات ارائه‌شده به اين تعداد مددجو بوده است.

سامانی تأکید کرد: معافيت از خدمت سربازي با هدف توانمندسازي خانوارهاي تحت حمايت انجام مي‌شود تا زمينه كمك به امرار و معاش آن‌ها فراهم شود.

وی با بيان اينكه سالانه نسبت به ارائه انواع معافيت‌هاي قانوني مددجويان در اخذ انشعابات آب، برق و فاضلاب اقدام مي‌شود، گفت: معافيت پرداخت عوارض شهرداري و انشعابات شامل پرداخت هزينه‌هاي صدور پروانه ساختماني، عوارض شهرداري، هزينه انشعاب آب، برق و فاضلاب براي يك‌بار و در واحد مسكوني شهري و روستايي با رعايت تمامي استانداردهاي الگوي مصرف است.

انتهای پیام

ارسال نظرات