سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
انس با قرآن و آشنایی با قرآن توفیقی است که شامل حال همه نمی‌شود و در جمهوری اسلامی ایران این فرصت برای علاقه‌مندان فراهم شده تا با امکانات پیشرفته، قرآن را بیاموزند.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۰۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهمترین موضوع در بحث قرآن، عمل به آن است، شاید اگر حافظ کل قرآن باشیم ولی به آن عمل نکنیم، شاهد نتیجه عکس از آن در جامعه باشیم.

ناصر مقدم با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال اخیر اقدام به ساماندهی فعالیت‌های قرآنی کرده است، افزود: این امر می‌تواند علاقه‌مندان را برای فعالیت بیشتر در این حوزه ترغیب کتد چراکه برای فعالیت آنان، مدارک معتبر صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: مطمئنا انس با قرآن و آشنایی با قرآن توفیقی است که شامل حال همه نمی‌شود و در جمهوری اسلامی ایران این فرصت برای علاقه‌مندان فراهم شده تا با امکانات پیشرفته، قرآن را بیاموزند.

این مقام مسئول آزمون سراسری قرآن و عترت را با حضور بیش از ٣٦٠٠ نفر در استان زنجان اعلام کرده و افزود: آزمون در هشت حوزه شهرستان‌ زنجان، مرکز امور اصلاح و تربیت اداره زندان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، زرین‌رود خدابنده، طارم و ایجرود به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شده است.

وی آموزش قرآن را به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه دانسته و گفت: در این برنامه، تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، آزمون کتبی تمامی رشته‌ها ویژه جوانان و بزرگسالان روز پنجشنبه ١٠ اسفند ماه از ساعت ٨ و نیم صبح تا ١٢ ظهر، آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم ویژه خردسالان و نوجوانان(مقطع ابتدائی) از ١٢ تا ١٧ اسفندماه خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان گفت: در کل استان ٣٦٤٢ نفر شرکت کرده‌اند که تعداد خواهران ٢٦٣٧ نفر و برادران ١٠٠٥ نفر بوده است. در شهرستان زنجان ١٦٨١ نفر، خدابنده ٩٥٤ نفر، خرمدره ١٥٢ نفر، طارم ٣٠٥ نفر و ایجرود ٩٦ نفر شرکت کرده‌اند. به تمامی نفراتی که موفق به کسب حدنصاب  قبولی شوند گواهی‌نامه پایان دوره اعطاء می‌شود.

 

 

ارسال نظرات