ادعای ورشکستگی بانک صادرات ایران بر اساس گزارشات مالی این بانک مطرح شد اما نکته قابل تأمل این جا است که در این گزارش معوقات و بدهی های بانک صادرات لحاظ نشده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۵۲۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

گروه اقتصادی_خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: شایعه ورشکستگی بانک صادرات ایران براساس برخی گزارشات مالی این بانک مطرح شد اما نکته قابل تأمل این جا است که در این گزارشات، معوقات و بدهی های بانک صادرات لحاظ نشده است. همچنین برخی از مشکلات اساسی در نظام بانکداری کشور از جمله محول شدن رسالت بازارهای سرمایه بر دوش بانک موجب شده تا نظام بانکی ما فشل شود.اما ادعای ورشکستگی بانک صادرات ایران برچه استناد و مدارکی بود؟ در این بین آیا می توان برپایه این گزارشات، ادعای ورشکستگی بانک صادرات را تائید نمود؟

 بانک ها مأموریت بازار سرمایه را به دوش می کشند/پایان سال 96 نماد بانک صادرات باز می شود

گزارش بسیج حاکی از آن است که براساس استدلالی منطقی، بانک صادرات ایران می تواند با دریافت معوقات خود از دولت، بدهی هایش را تسویه کرده و برای به سودآوری رساندن بانک فعالیت جدی داشته باشد.برهمین اساس حتی خیلی زودتر از پیش بینی مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران برنامه ریزی ها محقق و بانک صادرات ایران سوده می شود. چنانکه نماد بانک صادرات تا آخرین روزهای اسفندماه سال 96 بازگشایی شد. چنانچه بر همین اساس طبق خواسته بازار سهام، یک سری گزارشات مالی برای سایت کدال بار گذاری شده و یک سری اطلاعات جدید نیز به خواسته بازار سهام، در این سایت مجددا بارگذاری شد و امیدواری سهام داران برای بازگشایی نماد بانک صادرات به تحقق رسید.

گفتنی است با باز شدن نماد بانک صادرات ایران و از بین رفتن هیجانات و حاشیه سازی ها ، بانک وارد فاز جدید فعالیت خود یعنی سودآوری شده است. همچنین وزیر اقتصاد نیز در رسانه ها اعلام کرد که بحث ورشکستگی بانک ها مبنایی ندارد چون بانک ها همواره یاور دولت ها بوده اند و کسانی که به دنبال حاشیه سازی  هستند خواهان  آسیب رسانی به منافع اقتصادی کشور اند. وی افزود: امروز در چرخه اقتصادی کشور این بانک ها هستند که نقش آفرینی می کنند این درحالی است که بازار سرمایه در بهترین شرایط همواره 20 درصد نقش آفرینی کرده و می توانند تأمین سرمایه داشته باشند.

ارسال نظرات