گزارش تصویری/ مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:

در حوزه تبلیغ، نباید بین قول و عمل ما تناقضی باشد

حجت الاسلام حسین دشتی با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) شهر برازجان گفت: تئوری نظام اسلامی را قشر روحانیت ارائه داد و این روحانیت باید الگو و مرجع برای همگان باشد.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۸۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان؛ مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و امام جمعه موقت بوشهر با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه چهاده معصوم (ع) شهر برازجان با بیان اینکه امروز وضعیت جامعه طوری شده که باید فعالیت‌های زیادی در عرصه تبلیغ انجام شود، گفت: اگر به نحو احسن کار نکنیم مشکلات بی‌شماری در آینده خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: برخلاف پندار کسانی که مسئولیت روحانیت را در گذشته منحصر به تحصیل، تحقیق، تبلیغ و فتوا می‌دانستند، امام روحانیت را امانت داران اسلام و احکام الهی می‌دانستند و بر این باور بودند که روحانیت باید برای حفظ احکام الهی و اجرا و پیاده کردن آن در جامعه برنامه ریزی کند.
امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر اینکه امام در عرصه‌هایی که نیاز به تأثیرگذاری در روحانیت بود کم و بیش حضور داشتندگفت: مهم‌ترین اثری که امام در حوزه‌های علمیه بلکه در جهان اسلام داشت در عرصه سیاسی یعنی جا افتادن نظریه حکومت اسلامی بود، از طریق این نظریه بود، که دیانت با سیاست در جهان اسلام آمیخته شد. البته در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و همه عرصه‌ها امام در جامعه و جامعه روحانیت اثر گذاری داشت.
دشتی در ادامه یادآور شد: امام می‌خواست پایگاه روحانیت که یک پایگاه مردمی بود، برای همیشه حفظ شود، اما در جایی که مسئله مهم تری وجود داشت و اساس نظام اسلامی در خطر بود، امام ورود روحانیون را در امور اجرایی سیاسی ضروری می‌دانست.
وی خاطر نشان کرد: روحانیت باید زمینه را فراهم کند تا کار‌ها به تدریج به غیر روحانی واگذار شود و ما باید اعتراف کنیم در این زمینه، ضعیف عمل کردیم و کادرسازی نکردیم، این نیز از رهنمود‌های عمل نشده امام است. ما باید کاری کنیم که محبوبیت روحانیت در دل مردم، برای همیشه باقی بماند و این با حضور روحانیت در کار‌های اجرایی منافات دارد.
حجت الاسلام حسین دشتی گفت: در حوزه تبلیغ الزامی است که قول و عمل ما مطابقت کامل داشته باشد و تناقضی بین آن‌ها نباشد، چرا که اگر تناسبی بین گفتار و کردار ما وجود نداشته باشد، بدون شک تبلیغی که ما انجام داده‌ایم هیچ تأثیری بر مخاطب نخواهد داشت و در این زمینه تبلیغ عملی، بسیار مؤثرتر از تبلیغ کلامی است.
ارسال نظرات