چهل و سومین چاپ «رفاقت به سبک تانک» که به اثر داستانی طنز داوود امیریان برای کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است، توسط سوره مهر منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۸۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر،  امیریان در این کتاب 47 داستان طنز پیرامون وقایع جنگ را برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآورده است. کتاب با داستان «می روم حلیم بخرم» شروع شده٬ که در آن نوجوانی شوق رفتن به جبهه را در سر دارد. در این کتاب داستان ها در ادامه هم روایت می شوند و به نوعی هر کدام از داستان‌ها روند تکمیلی یکدیگر می باشند.
    
داوود امیریان در مقدمه کتاب آورده است:«نوجوانى بودم پر شر و شور. هوایى شده بودم که به جبهه بروم. به جنگ دشمنى که مى خواست ایران عزیزمان را لقمه چپ کند. آموزش دیده و کفش و کلاه کرده بودم تا راهى شوم. اما ته دلم قرص نبود. چرا؟ چون تصویرى گنگ و دلهره آور از جبهه و جنگ داشتم. اضطرابم از این بود که آیا مى توانم با فضاى خشک و نظامى و پر خون و آتش آنجا جور دربیایم یا نه. اما وقتى به جبهه رسیدم و زندگى را دیدم، مرثیه و شادى را دیدم، به اشتباه خود پى بردم. نشاط و روح زندگى اى که آنجا دیدم...»
  
برخی داستان های این مجموعه بدین قرار است: آقاى نورانى سوخته،اتوبمب بیل!،احترام به پدر، اسى بشکه، اطوشویى کجاست!؟، الاغ هاى جنگ جو!، امداد غیبى،ایرانى مزدور!، بابات کو؟، بره گمشده عباس،بلبل، به شرط سوت بلبلى، پاخروسى، پپچ و مهره اى ها، پسر فداکار، پُل قاطر مرده!، تُرب مى خواهى؟ و....
   
لازم به ذکر است که این کتاب از جمله پرفروش‌ترین آثار انتشارات سوره مهر در حوزه کودکان و نوجوانان است.
  
گفتنی است کتاب «رفاقت به سبک تانک» تولید دفتر ادبیات و هنرمقاومت حوزه هنری،در 111 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه توسط سوره مهر به چاپ چهل و سوم  رسیده است.
 
 برای خرید نسخه الکترونیک کتاب لطفا اینجا را کلیک کنید.
 
برای خرید نسخه چاپی کتاب لطفا اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظرات