خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۶۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال58 به فرمان امام خمینی(س) تشکیل شده است.
وی افزود: هدف از تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فقط مباحث حمایتی و خدماتی نبوده بلکه بزرگترین و مهمترین رسالت این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لایه‌های مختلف جامعه می‌توان معضلات اجتماعی را کاهش داد، همین مطلب اهمیت توجه مسوولان به این فرهنگ را دو چندان می‌کند.
حقایق‌پور افزود: در اشاعه‌ی فرهنگ یاد شده باید همه‌ی مسوولان و مردم ورود جدی داشته باشند تا بتوانیم با تحقق این مهم مشکلات موجود ایثارگران را برطرف کنیم.
این مسوول با اشاره به اینکه روز بزرگداشت شهید، روز پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهداست، گفت: در این ایام برنامه‌های مختلفی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره‌ی شهدا به قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان با شعار "راه شهیدان ادامه دارد"، برگزار می‌شود.
وی ضمن تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا، به برنامه غرس نهال اشاره کرد و گفت: این مراسم با یادبود 200 شهید مفقودالاثر استان سه‌شنبه، پانزدهم اسفند ماه با حضور در منزل شهید مفقودالاثر سیدابوالفضل جواهری انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه زنگ ایثار در مدارس نواخته می‌شود، افزود: این برنامه روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه ساعت 8 صبح در همه مدارس استان با اجرای برنامه‌های دانش‌آموزی اجرا خواهد شد.
حقایق‌پور با بیان اینکه همایش قرآنی به منظور تجلیل از خانواده شهدای قرآنی استان برگزار می‌شود، افزود: این برنامه دوشنبه چهاردهم اسفند ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برپا می‌شود.
این مسوول با اشاره به مراسم تجلیل از خادمان شهدا، ورزشکاران و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این مراسم پنجشنبه هفدهم اسفند ماه در سینما مهتاب قزوین برپا خواهد شد.
وی سخنرانی مدیرکل و روسای بنیاد شهرستان‌ها قبل از خطبه‌های نماز جمعه هجدهم اسفند ماه در محل برگزاری نمازهای جمعه و برافراشتن پرچم بنیاد شهید در گلزار شهدای شهرستان‌های استان چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه ساعت 9 صبح را از دیگر برنامه‌های بنیاد در روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در روز یکشنبه بیستم اسفند ماه برنامه تجلیل از اعضای ستاد شاهد دانشگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(س) ساعت 10 در دانشگاه بین‌الملل و رونمایی از کتاب "عمو کمال" و مستند "دست" ساعت 19 در سالن حافظ برگزار می‌شود.
این مسوول افزود: تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی و تجلیل از دانش‌آموز ممتاز شاهد و ایثارگر استان در سالن سینما مهتاب برپا خواهد شد.
وی گفت: دیدار کارکنان بنیاد و روسای شهرستان‌ها با استاندار و امام جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها و برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان و ایثارگران استان در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.
حقایق‌پور تکریم از همسران و مادران شهدا همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، مسابقه شنای ایثارگران در استخر شهید رجایی و برپایی همایش عمومی 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را از برنامه‌های دیگر برشمرد.
این مسوول گفت: نشست مدیرکل بنیاد با کارکنان فرزند شهید استان، برگزاری شورای اداری استان ویژه‌ی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادواره شهدای استان پنجشنبه بیست و چهارم اسفند ماه ساعت 14:30 در حسینیه امامزاده حسین(ع) اجرا خواهد شد.
وی افزود: از روزهای شانزدهم تا بیست و دوم اسفند ماه سال جاری برنامه‌هایی از جمله هدیه گل و شکلات به عموم مردم و تبریک روز بزرگداشت شهدا، ویزیت رایگان مردم در درمانگاه صابرین و تجلیل از مدیران فعال استان در امر ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین دیدار از خانواده‌های 2 شهیدی استان همراه با مسوولان، برگزاری جشن تولد شهدا در مدارس ابتدایی استان، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس استان و برپایی برنامه‌ی شبی با قرآن در منزل شهدای استان در ایام بزرگداشت شهدا برگزار خواهد شد.
حقایق‌پور تجلیل بازماندگان شهدا در ادارات استان با اجرای برنامه‌های اداری، انتشار و توزیع پیک ایثار، ویژه‌ی 22 اسفند 96 روز بزرگداشت شهدا، تهیه و تولید و پخش برنامه‌های ترویجی در صدا و سیمای استان و انجام تبلیغات محیطی و شهری شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها