خبرهای داغ:
کارشناس و سخنران مذهبی، گفت: حذف روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری جامعه، خواست دشمنان است و برای نیل به این هدف سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده و می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۵۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت‌الاسلام سید حسین آقا میری در آئین سی و یکمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین خرازی در خیمه حسینی گلستان شهدا، اظهار کرد: یکی از نکاتی که به آن باید پرداخته شود این است که چگونه فردی تبدیل به شهید خرازی‌ها، کاظمی‌ها، همت‌ها و ردانی‌پور‌ها می‌شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمنان قبل از اینکه از تجهیزات و امکانات ما بترسند از آدم‌های ما می‌هراسند، گفت: حذف روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری جامعه خواست دشمنان است و برای نیل به این هدف سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده و می‌کنند.

* نفوذ دشمن از طریق سبک زندگی برای در هم شکستن جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام آقا میری با اشاره به مسئله جهاد کبیر گفت: دشمن در تلاش است تا از طریق سبک زندگی نفوذ خود را انجام دهد و جامعه اسلامی ما را در هم شکند لذا مبارزه در این حوزه با دشمن با تعبیر جهاد کبیر یاد می‌شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهید خرازی در یک خانواده مذهبی پا به این دنیا می‌گذارد و پدرش او را با مسجد اُخت می‌دهد، اظهار کرد: اولین قدم برای تربیت فرزند، بنای اخلاقی، اعتقادی و فکری است که پدر و مادر در دوران طفولیت برای بچه ایجاد می‌کنند.

وی به اهمیت رزق حلال در تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: اگر پدر یک شهید نان حلال سر سفره شهید نمی‌گذاشت و اگر دامن مادر شهید دامان ناپاکی بود بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی شهید شکل نمی‌گرفت.

حجت‌الاسلام آقا میری با بیان اینکه شهادت یک امر فردی نیست، تصریح کرد: پدر، مادر و همسر شهید در شهادت او تأثیرگذار است.

به گفته وی، دشمنان امروز بیشترین هجمه خود را به سبک و سیاق زندگی ما روا داشته چراکه دشمن به دنبال ایجاد اختلال در چنین فرآیندی است.

* گلایه از لجن پراکنی‌های عده‌ای علیه مدافعان حرم

این کارشناس مذهبی به برخی لجن پراکنی‌ها علیه مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: عده‌ای ناجوانمردانه می‌گفتند مدافعان حرم برای پول به این عرصه واردشده یا برای اسد به سوریه رفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهدایی همچون سردار شهید حاج حسین خرازی، باکری و همت دارای خضوع مثال‌زدنی بودند، اظهار کرد: رفتار این شهدای گران‌قدر به‌گونه‌ای بود که افراد متوجه جایگاه فرماندهی آنان نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام آقا میری خطاب به جوانان گفت: اگر می‌خواهید در قیامت شرمنده شهدا نباشید باید مراقب فرآیند انسان‌سازی جامعه شیعی‌مان باشیم تا مبادا دشمن بتواند به آن خدشه‌ای وارد کند.

* نظام تربیتی‌مان باید دشمن را به خشم آورد نه خوشحال

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمن از شهید حججی‌ها، احمدی‌ها و خرازی‌ها می‌ترسد، اظهار کرد: نظام تربیتی مستمر در خانه و مدارس ما باید به‌گونه‌ای باشد تا دشمنان قسم‌خورده‌مان از نتیجه آن خشمناک شوند نه خوشحال.

حجت‌الاسلام آقا میری تأکید کرد: مدافعان حرم کشورمان به دشمن ثابت کردند که نسل جوان ما خوب در وسط میدان هستند.

* وجود جای کار زیاد برای شناساندن شهید خرازی به جامعه

وی به فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید خرازی اشاره کرد و گفت: حرف زدن ایشان بر اساس نظام تربیتی‌شان هست که در فرآیندی شهادت و ایثارطلبانه رشد کرده بودند و انصافاً جوان‌های اصفهانی در مورد شهید خرازی باید بیشتر از این‌ها کار کنند.

* لشگر امام حسینیم، حسین‌وار هم باید بجنگیم

حجت‌الاسلام آقا میری افزود: شهید حاج حسین خرازی در قسمتی از وصیت‌نامه خطاب به بچه‌های لشکر ۱۴ امام حسین (ع) می‌فرماید ما لشگر امام حسینیم، حسین وار هم باید بجنگیم.

وی ادامه داد: اگر کار برای خداست گفتنش برای چه است و در مشکلات است که انسان‌ها آزمایش می‌شوند بنابراین باید صبر پیشه کنید که دنیا فانی است و ما معتقد به معاد هستیم.

این کارشناس مذهبی گفت: شهید خرازی گفته است همه ما مکلفیم و وظیفه‌داریم باوجود همه نارسایی‌ها بنا به‌فرمان رهبری، جنگ را به همین شدت و با منتهای قدرت ادامه بدهیم، زیرا ما بنا بر احساس وظیفه شرعی می‌جنگیم نه به‌قصد پیروزی تنها که این صحبت‌ها نشان از ولایتمداری این شهید والامقام دارد.

دوران دم از شهید زدن و عکس شهید عمل کردن گذشته است

وی با بیان اینکه فریاد آن موقع حاج حسین خرازی دقیقاً مال حال امروز ما است، تصریح کرد: شهید خرازی در وصیت‌نامه خود گفته «مطبوعات ما جنگ را درشت می‌نویسد، درست نمی‌نویسد»؛ این‌گونه هست که رهبری فرمودند: بچه‌های ما هنوز یک روایتگری کامل از دفاع مقدس ما نشنیده‌اند؛ آقایان و جوانان این‌همه ابزار رسانه‌ای در دسترس است ما برای مدافعان حرممان چه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام آقا میری خاطرنشان کرد: شهید خرازی در کلام خود فرمود: ه «از مسئولان عزیز و مردم حزب الهی می‌خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الآن در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشا و بی‌حجابی زده‌اند در مقابل آن‌ها ایستادگی کنید و با جدیت هر چه تمام‌تر جلو این فساد‌ها را بگیرید.»

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه چنین انسان‌هایی ثمره همان فرآیند انسان‌ساز است، گفت: چشمانمان را باز کنیم دیگر دوران دم از شهید زدن و عکس شهید عمل کردن تمام شده است به شرطی که ما شهید دوست واقعی را کسی بدانیم که در عمل شهید این شهدا می‌شود.

* وصیت‌نامه شهدا مطالبه آن‌ها از نسل بعد خودشان است

وی تأکید کرد: جامعه شهادت‌طلب به امام زمان (عج) می‌رسد؛ فراز‌های وصیت‌نامه شهدا را بخوانید که وصیت‌نامه شهدا مطالبه شهدا از نسل بعد خودشان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها