نجفی گفت: از نظر استانداردهای جهانی 10 درصد جمعیت هر شهر به معلولان اختصاص داده می‌شود که در تهران به میزان ۱۰درصد هم تردد این افراد را نمی‌بینیم و این نشان می‌دهد که شهر برای تردد این افراد آماده نشده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۰۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی نجفی صبح امروز در اختتامیه هشتیمن دوره پارا المپیک ورزشی محلات شهر تهران با بیان اینکه این جلسه از دو جهت برای من ارزشمند است، گفت: در این جلسه به موضوع مهم ورزش و همچنین نقش آفرینی جانبازان و معلولان در تهران توجه شده که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه بخشی از مأموریت و مسئولیت ذاتی شهرداری کمک به توسعه ورزش همگانی و ورزش تفریحی است، گفت: اگر بخواهیم شهری سرشار از امید ، مشارکت و شکوفایی داشته باشیم باید به سلامتی، پویایی ، نشاط و سرزندگی در شهر توجه کنیم و مهمترین ابزار تحقق این هدف نیز ورزش در سطح همگانی و قهرمانی است.

نجفی با بیان اینکه به عنوان یکی از افرادی که مسئولیت زیست پذیر کردن شهر را برعهده داریم باید شهر را به فضایی همراه با آرامش، آسایس و... تبدیل کنیم، ادامه داد: خوشبختانه شهرداری در سال‌های گذشته اقدامات مفید در این زمینه داشته است اما امیدواریم با کمک شورای شهر و مشورت و راهنمایی شما ورزشکاران برنامه‌ها توسعه یابد و امکانات بیشتری فراهم شود.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش جنبه‌های سلبی هم دارد، گفت: ورزش می‌تواند جلوی رشد و توسعه ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را بگیرد و ورزش می‌تواند روحیه انزوا طلبی را از بین ببرد و روحیه مشارکت پذیری را تقویت کند.

شهردار تهران با بیان اینکه نقش آفرینی جانبازان و معلولان در مورد فعالیت‌های اجتماعی در حال توسعه است گفت: توجه به ورزش در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و بسیاری از کسانی که از محدودیت‌های جسمی زیادی رنج می برند با پرداختن به ورزش شکل و شمایل جدید به زندگی خود داده و تعریف جدیدی از زندگی دارند. بنابر این باید ورزش جانبازان و معلولان را جدی گرفت.

وی با بیان اینکه این افراد نماد هویت شهر تهران هستند، گفت: وقتی کسی با داشتن محدودیت جسمی به افتخارات ورزشی دست می‌یابد نشان می‌دهد که محدودیت جسمی نمی تواند جلوی رشد و تکامل افراد را بگیرد و محدودیت جسمی در تکامل انسان خیلی موثر نیست.

نجفی با بیان اینکه لازم است ورزش قهرمانی توسعه یابد، تصریح کرد: ورزش برای جانبازان و معلولان امر مهمی است اما تعداد مجموعه‌های مجهز در سطح شهر باید افزایش یابد چرا که معلولان و جانبازان از راه‌های دور به اینجا می‌آیند و هم وقت و هم هزینه زیادی برای تردد خود پرداخت می‌کنند و امیدواریم در وهله اول از اماکن ورزشی که در سطح شهر زیاد است به نفع معلولان وجانبازان استفاده کنیم و آنها را تجهیز کرده و در وهله دوم از نظر بودجه و اعتبارات شرایطی فراهم شود که مجموعه‌های مجهزی ویژه ساخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصولا تهران از نظر مناسب بودن و دوستدار معلولان بودن از کمبودهای زیادی رنج می برد گفت: از نظر استانداردهای جهانی 10 درصد جمعیت در هر شهر به معلولان اختصاص داده می‌شود که در شهر تهران به میزان ده درصد هم تردد این عزیزان را نمی‌بینیم و این نشان می‌دهد که شهر برای تردد این افراد آماده نشده است.

شهردار تهران افزود:‌ آماده نشدن شهر برای معلولان منجر شده که این افراد در منازل خود باشند و به نوعی« زندانی منازل» باشند. که باید سطح شهر تهران، مراکز تفریحی، بوستان‌ها، اماکن‌ عمومی و.. برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شده و حمل و نقل شهری را آماده کنیم.

نجفی اظهار کرد: ‌امید است در برنامه‌های شهرداری از نظر امکانات و منابع فرصتی فراهم شود تا برای آماده سازی شهر برای معلولان ، توسعه بیشتری داشته باشیم.
منبع: فارس
ارسال نظرات