وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان با درختکاری، طبیعت و بیل به دست گرفتن مأنوس نیستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان با زمین، طبیعت، درختکاری و نحوه بیل به دست گرفتن و کار کردن مأنوس نیستند.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۰۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
به گزارش  خبرگزاری بسیج،‌ سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم روز درختکاری که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع درختکاری در جامعه، اظهار داشت: امروز چند اصله درخت به نام «درخت دانش» به مبارکی نام شهدای انقلاب اسلامی کاشته شد.

وی ادامه داد: حوزه طبیعت مسأله مهمی است که آموزش و پرورش به آن پرداخته و به همت شهرداری‌ها در سراسر کشور این امر امروز صورت گرفت که قدم مهمی در حفظ محیط زیست و افزایش و توسعه فضای سبز است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امیدوارم این نهال‌ها، نهال پرثمر دانش برای کشور باشد.

بطحایی یادآور شد: بنده خود کار باغبانی و کشاورزی نیز کرده‌ام و این روز درختکاری سنتی بوده که از قبل جاری و ساری بوده است اما متاسفانه با روش‌های ناصحیح طبیعت را تخریب می‌کنیم و باید به این موضوع توجه کنیم تا آیندگان نیز از این طبیعت بهره ببرند.

وی تأکید کرد: هر کس به سهم خود باید در پاسداشت و صیانت از طبیعت تلاش کند و این سنت بسیار حسنه می‌تواند به این موضوع کمک کند.

بطحایی درخصوص ورود محتواهای درسی درباره مورد محیط زیست در کتاب‌های دانش‌آموزان، گفت: محیط زیست یک چالش جدی برای کشور است و یکی از جنبه‌های محیط زیست، بحث طبیعت است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بحث‌ها و دروسی در پایه‌های مختلف و کتب درسی دانش‌آموزان در خصوص درخت و درختکاری و صیانت از طبیعت داشته‌ایم اما با توجه به چالش‌های بسیار مهمی که امروز در حوزه محیط زیست داریم، آموزش و پرورش باید به این موضوع جدی‌تر ورود کند.

وی بیان داشت: امروز که دانش‌آموزان در حال درختکاری بودند کاملا مشخص است که اشکالی که بر بنده گرفتید درمورد دانش‌آموزان هم وجود دارد که آنها با زمین، طبیعت، درختکاری و نحوه بیل به دست گرفتن و کار کردن مأنوس نیستند و نشان می‌دهد این انس وجود ندارد.

بطحایی ابراز داشت: دانش‌آموزان باید در مدرسه این امور را تمرین کنند و چقدر خوب است در برنامه‌های آموزشی و پرورشی، این فعالیت‌ها را توسعه دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند با این نعمت‌های خداوندی انس بیشتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: متأسفانه مدارس ما به دلیل نبود فضای کافی، بهره لازم را از این موضوع نمی‌برند البته آموزش و پرورش و ما معلمان مقداری بدسلیقگی می‌کنیم یعنی آنجا که امکان کاشت چند درخت وجود دارد چنین ذوقی وجود ندارد و بنده از همه همکاران می‌خواهم ولو در مساحت خیلی کم حیاط مدرسه، حتما به این امر اهتمام ورزند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار