دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران مطرح کرد
دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران در مورد مخلوط کردن مواد سفیدکننده هشدار داد و گفت: افرادی که در کارخانه تولید این مواد شوینده کار می‌کنند، احتمال ابتلایشان به بیماری‌هایی همچون سرطان بیشتر است.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۹۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین فودازی در ارتباط با تأثیر استفاده بیش از حد از مواد شوینده در بروز سرطان اظهار داشت: تماس طولانی‌مدت با مواد شوینده در ایجاد حساسیت‌های پوستی و تنفسی تاثیر گذار است. بنابر این استفاده از این مواد باید با احتیاط انجام شود.

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی همچون آسم و مشکلات پوستی باید در استفاده از این مواد بسیار حساس باشند، گفت:مصرف خانگی مواد شوینده چندان سبب بروز سرطان نمی‌شود ولی افرادی که در کارخانه تولید این مواد کار می‌کنند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده نکردن از ماسک فیلتردار احتمال ابتلایشان به بیماری‌هایی همچون سرطان بیشتر است.

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران با تأکید بر  ضرورت استفاده از استاندرادهای بهداشتی در این مراکز گفت:  مخلوط کردن مواد شوینده و انواع سفید‌کننده‌ها برای افراد خطرزا بوده و این مسئله لازم است که به ویژه در زنان خانه‌دار در ایام خانه‌تکانی مورد توجه قرار گیرد.

فودازی در ادامه به استعمال قلیان و عوارض آن بر سلامت بدن اشاره کرد و بیان داشت: این مسئله برای زنان و مردان مشکلات زیادی را به همراه دارد و در زنان علاوه بر افزایش احتمال سرطان ریه در بروز نازایی و تولد نوزاد ناقص و دارای مشکلات مغزی مادرزادی نیز نقش دارد.

 وی در مورد علائم سرطان ریه گفت:متاسفانه، نشانه‌های سرطان ریه سال های متعددی طول می‌کشد تا خود را بروز دهد اما در کل نشانه‌های و علائم سرطان ریه شامل سرفه‌های طولانی مدت، تغییر رنگ خلط سینه مشاهده خون در خلط، دوره های مکرر حالت ذات الریه یا برونشیت، خسt> خس کردن سینه، خستگی مفرط و از دست دادن اشتها است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس تحقیقات جهانی مشخص شده که مصرف قلیان، تأثیرهای مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان  است.

 

ارسال نظرات