خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

جنگیدن در سوریه بسیار سخت‌تر از زمان دفاع مقدس است

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه جنگیدن در سوریه بسیار سخت‌تر از زمان دفاع مقدس است، گفت: نیروهای تکفیری تن به اسارت نمی‌دهند و به هیچ اصولی نیز پایبند نیستند.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۶۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

جنگیدن در سوریه بسیار سخت‌تر از زمان دفاع مقدس استبه گزارش خبرگزاری بسیج  از همدان، سردار مهدی فرجی ‌ در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه شورین به تشریح نقش آیت‌الله موسوی همدانی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله موسوی همدانی دلسوزترین فرد نسبت به رزمندگان اسلام بودند.

وی افزود: در زمان مسئولیت ایشان در استان اتفاقاتی رخ داد که سبب شد ایشان برنجند و‌ از همدان بروند اما شهید همدانی که برای ایشان احترام ویژه‌ای قائل بود به دیدار ایشان در تهران رفته و ایشان را بازگرداند.

جانشین فرمانده سپاه همدان عنوان کرد: ایشان در سخت‌ترین شرایط یعنی چه در زمان بمباران شهر و چه در جبهه‌ها از جمله افرادی بودند که در سخت‌ترین شرایط مانند بمباران پادگان ابوذر در منطقه حضور یافتند و به رزمندگان همدانی دلداری داده و به آن‌ها امید بخشیدند.

وی با اشاره به توانمندی‌های آیت‌الله موسوی همدانی گفت: ایشان به مسائل رزم نیز آشنا بودند و گاهی اوقات در آموزش رزمندگان حضور پیدا می‌کردند و مواردی را گوشزد می‌کردند.

فرجی با گرامیداشت یاد شهدای منطقه شورین با تجلیل از مقام شهید مدافع حرم حسین معز غلامی اظهار داشت: ایشان در هنگام شهادت فرمانده تیپ دفاع وطنی سوریه بودند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اعلام اینکه شهید حسین معز غلامی بیش از یک سال در سوریه حضور داشت و بارها تا رمز شهادت پیش رفت عنوان کرد: ایشان در طول این مدت مسئولیت جذب، آموزش، سازمان‌دهی و عملیات را بر عهده داشت.

وی افزود: در آن سال چون دشمن حلب را از دست‌ داده بود فشارش را بر منطقه حما که بسیار مهم است افزایش داد به‌گونه‌ای که 14هزار نیروی چچنی را وارد این استان کردند افرادی که هرکدام معادل چند نفر از رزمندگان ما بوده و از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی به شمار می‌آیند.

سردار فرجی با تشریح رشادت‌های شهید حسین معز غلامی و حسین نوری عنوان کرد: در منطقه‌ای که مسئولیت حفاظت از آن به عهده این دو نفر بود دشمنان جنگ سختی به راه انداختند اما نتوانستند کاری انجام دهند.

وی با اشاره به ماجرای دستگیری 21 تن از تروریست‌های تکفیری در منطقه ازگله که چندی پیش رخ داد گفت: ما برای دستگیری این تعداد افراد نزدیک به 30 ساعت درگیر عملیات بودیم تا توانستیم آن‌ها را از پای درآوریم و این در حالی است که شهید حسین معز غلامی و نیروهای تحت امرش توانستند تعدادی زیادی از آن‌ها را کشته و یا زخمی کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار داشت: ما از منطقه شهادت شهید حسین معز غلامی بازدید کردیم و دیدیم این مکان به‌شدت مورد هجمه موشک‌های کورنت که به‌اندازه یک تانک هزینه دارد و برای اهداف مهم استفاده می‌شود، چگونه مورد اصابت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهید معز غلامی مانند یک‌ دیده‌بان گرای منطقه خود را که مورد هجوم تروریست‌ها واقع‌شده بود به توپخانه داده بود و این‌گونه توانسته بود تعدادی زیادی از تروریست‌های تکفیری را به هلاکت برساند.

فرجی بابیان اینکه شهید حسین معز غلامی و حسین نوری به گفته حاج قاسم سلیمانی در آن منطقه کربلایی دیگر آفریدند گفت: حسین معز غلامی از ناحیه چشم با قناسه آسیب دید اگرچه حتی پس از شهادتش نیز تروریست‌ها به این راضی نشده و به وی تیر خلاص زدند .

وی با اشاره به اغتشاشات دی‌ماه رخ‌داده در کشور نیز بیان کرد: در ماه‌های گذشته دشمنان تلاش بسیاری برای ایجاد مشکل در کشور کردند که باهمت فرزندان شما نقشه‌هایشان نقش بر آب شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اعلام اینکه قرار بود پس از حضور تیم 21 نفره تروریست در ایران گروه‌های دیگر نیز وارد کشور شوند، مطرح کرد: خوشبختانه تیم اول به همت تمامی یگان‌ها و نهادهای مربوطه شناسایی و متلاشی شد.

فرجی با تشریح رشادت‌های رزمندگان تیپ 32 انصارالحسین(ع) به ویژه شهید احمد شوهانی که در این درگیری به شهادت رسید، عنوان کرد: عملکرد فرزندان شما در رویارویی با گروه‌های تروریستی به‌گونه‌ای بود که برخی از آن‌ها حتی فرصت نکردند چاشنی جلیقه‌های انفجاری خود را فعال کنند و باقی نیز در درگیری کشته و دستگیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه جنگیدن در سوریه بسیار سخت‌تر از زمان دفاع مقدس است، افزود: نیروهای تکفیری تن به اسارت نمی‌دهند و به هیچ اصولی نیز پایبند نیستند با این‌ وجود فرزندان و جوانان شما با روش‌های مختلف در تلاش هستند تا در جبهه مقاومت حضور یابند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اعلام اینکه در اغتشاشات اخیر فرزندان شما در گمنامی آسیب دیدند ولی یک نفر از مردم آسیب ندید، ابراز کرد: دشمن به‌شدت به دنبال این است که عملکرد چهل‌ساله انقلاب را زیر سؤال ببرد چراکه در میدان نبرد با ما ناکام مانده است.

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور گسترده خود در 22 بهمن جواب بسیاری از افراد را دادند، اظهار داشت: باوجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما حضور مردم در این رویداد ملی امسال 20 تا 30 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات