خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی روز گذشته سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تبریز با اعلام اینکه جشن نیکوکاری در روزهای 16 تا 18 اسفند برگزار می‌شود، تاکید کرد: وظیفه‌داریم مروج فرهنگ احسان و نیکوکاری باشیم.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۵۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی، با دعوت از عموم مردم در جشن نیکوکاری، گفت: در آستانه سال نو مردم نوع‌دوست با شرکت در جشن نیکوکاری به نیازمندان کمک کنند تا بخشی از مشکلات اقتصادی از دوش آن ها برداشته شود.

وی بابیان اینکه حضور مردم نیکوکار آذربایجان شرقی در صحنه‌های کمک به نیازمندان پررنگ است، افزود: توجه به فقرا در فرهنگ دینی ما مورد تأکید است و ما وظیفه‌داریم مروج فرهنگ احسان و نیکوکاری باشیم

کلامی از کمک دو میلیون تومانی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز به جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: مهم‌ترین سرمایه کمیته امداد، اعتماد مردم به این نهاد است و این اعتماد مردمی است که اراده امدادگران را برای خدمت به نیازمندان بیشتر می‌کند.

وی با تأکید به اینکه رویکرد کمیته امداد، خودکفایی و اشتغال پایدار مددجویان است، بیان کرد: امسال پنج هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد صاحب شغل شدند و هم‌زمان با سالگرد تأسیس کمیته امداد جشن خودکفایی این پنج هزار نفر در تبریز برگزار خواهد شد.

کلامی با اعلام اینکه ارتقای باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی مددجویان از مهم‌ترین اهداف فرهنگی این نهاد است، عنوان کرد: امسال بیش از چهار هزار مددجو در قالب اردوهای زیارتی به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در نظام دینی کمک به فقرا وظیفه شرعی همگان است، بیان کرد: خدای متعال سهم فقرا را در مال اغنیا قرار داده و اغنیا وظیفه انسانی دارند به نیازمندان کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: 14 هزار دانش‌آموز تحت حمایت از کلاس‌های کانون‌های فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند، به‌طوری‌که اکنون 30 دانش‌آموز حافظ کل قرآن کریم تربیت‌شده‌اند.

کلامی بابیان اینکه در سه سال آینده برای 19 هزار مددجو اشتغال زایی خواهد شد، افزود: از 101 هزار مددجوی تحت حمایت 34 هزار مددجو مستعد اشتغال هستند و درصدد هستیم با پرداخت وام اشتغال، مشاوره شغلی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان را به سمت اشتغال پایدار سوق دهیم.

ارسال نظرات