خبرهای داغ:
زاهدی عنوان‌کرد: در جامعه ای که فرهنگ شفاهی در آن جریان دارد شایعه رایج می شود در حالی که مطالعه و کتاب خوانی می تواند به ترویج فرهنگ مکتوب کمک کند
کد خبر: ۸۹۹۵۳۲۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسبج قزوین عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد بیان‌کرد: از مهمترین دستاوردهای نماسشگاه کتاب، آشنایی مردم با خرید، مطالعه و اهداء کتاب می باشد.
وی گفت: برای اطلاع مردم از اهمیت مطالعه، گاهی لازم است به جامعه شوک وارد کنیم و در این مسیر تبلیغات رسانه ای و محیطی موثر بوده و باید باید با یک کار فرهنگی بستر خوبی را برای کتاب خوانی مردم فراهم کنیم.
استاندار قزوین اظهار کرد: وقتی ماهانه ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه ازسوی دولت پرداخت می شود چه اشکالی دارد که یک هزار میلیارد تومان آن به صورت یارانه فرهنگی به ناشران داده شود.
زاهدی عنوان کرد: متاسفانه کاهش میزان مطالعه هم در میان طبقه مرفه و هم کم درآمد دیده می شود و باید ریشه یابی شود چرا کتاب در سبد زندگی ما جای کمتری دارد.
وی افزود: اگر مطالعه در جامعه زیاد شود اقتصاد کتاب هم متحول می شود و با حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب لازم است ما نیز در این مسیر همراهی لازم را داشته باشیم.
استاندار قزوین درادامه تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش میزان مطالعه تعطیل شدن کافه کتاب ها و پاتوق های فرهنگی است و این امر می طلبد تا به راه اندازی این مراکز در شهرها کمک کنیم و شاهد رونق مطالعه در کشور باشیم.
زاهدی خاطر نشان کرد:جامعه ای که اهل کتاب باشد دارای فرهنگ مکتوب است اما در فرهنگ شفاهی گفتمان جامعه دوپهلو و بی ارزش است و وقتی با کتاب و نوشته سر و کار داریم نمی توان چیزی را حاشا و انکار کرد. در جامعه ای که فرهنگ شفاهی در آن جریان دارد شایعه رایج می شود در حالی که مطالعه و کتاب خوانی می تواند به ترویج فرهنگ مکتوب کمک کند.
در ادامه مراسم، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار قزوین و مسوولان از قسمت های مختلف نمایشگاه کتاب دیدن کردند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها